Administrativ rutine for oppfølging

Rutinen består av fire steg. Studielederne har det lokale ansvaret for å gjennomføre rutinen.

Første steg

Fakultetet sender ut en påminnelse ved semesterstart per epost. Her henvises til fokusområder og uu-problemer som skal prioriteres dette semesteret.

Andre steg

Litt ute i semesteret (september/februar) gjennomfører instituttene en kvalitetssjekk ved hjelp av Ally. Det søkes etter et fåtall utvalgte problemer i følge en sjekkliste som fakultetet lager.

Tredje steg

Instituttene gjennomfører et lokalt tilsyn i form av oppsøkende virksomhet (kontorbesøk, epost eller annet), på bakgrunn av kvalitetssjekken og stikkprøver. Underviserne oppfordres til å utbedre utvalgte problemer, og tilbys å benytte seg av opplæringstilbud, lokale tiltak (studentassistenter, arbeidsstuer) og fakultær brukerstøtte (HF:Studio). Tilsynet bør gjennomføres i løpet av måned to i semesteret (september/februar).

Fjerde steg

Instituttene leverer en enkel rapport (Nettskjema) til fakultetet ved semesterslutt. Instituttrapportene gjennomgås i ledernettverkene. De fungerer også justerende for fakultetstiltak, fokusområder, støttetjenester, etc. for neste semester.

 

Publisert 7. juni 2024 08:39 - Sist endret 7. juni 2024 08:39