Til dagsorden:
Orienteringssaker:
O-Sak A: Protokoll fra instituttstyremøte 30. august 2023
Protokoll fra møtet (lenke).
O-Sak B: Status for utlyste stillinger
O-Sak C: Øvrige orienteringssaker
Diskusjonssaker:
D Sak A: Dimensjonering av faste vitenskapelige stillinger, rekrutteringsstillinger og undervisningsressurser ved IAKH
Saksdokument:
D Sak B: Arbeidsmiljø- og klimaundersøkelser ved UiO
Saksdokument:
D Sak C: Strategiske satsinger
Saksdokument:
- Fremleggsnotat
- Søknadsutkast til strategiske satsinger HF 2024-2028 - undervisningssatsinger
- Søknadsutkast til strategiske satsinger HF 2024-2028 - forskningssatsinger
Til behandling i åpent møte:
Sak 42/23: Utpeking av to medlemmer til å godkjenne og undertegne protokollen
Forslag til vedtak:
Instituttstyret vedtar at følgende personer pekes ut til å godkjenne og undertegne protokollen: ………….. og ………………...
Sak 43/23: Suppleringsvalg til valgstyret ved IAKH
Saksdokumenter:
Forslag til vedtak: Instituttstyret oppnevner stipendiat Anna Marie Skråmestø Nesheim og student Loke Solan Johnsen Elvegård som representanter til valgstyret.
Sak 44/23: Kunngjøring av stilling som førsteamanuensis i norsk 1800-talls historie
Forslag til vedtak: Instituttstyret godkjenner den foreslåtte kunngjøringsteksten og sender den videre til fakultetets tilsettingsutvalg.
Sak 45/23: Kunngjøring av stilling som førsteamanuensis i norsk historie i perioden 1900-1950
Forslag til vedtak: Instituttstyret godkjenner den foreslåtte kunngjøringsteksten og sender den videre til fakultetets tilsettingsutvalg.
Sak 46/23: Kunngjøring av stipendiatstilling og postdoktorstilling tilknyttet NFR-prosjektet ARCREATE. An Archaeology of Creative Knowledge in Turbulent Times
- Fremleggsnotat
- Forslag til kunngjøringstekst for stipendiatstillingen
- Forslag til kunngjøringstekst for postdoktorstillingen
Forslag til vedtak: Instituttstyret godkjenner de foreslåtte kunngjøringstekstene og sender de videre til fakultetets tilsettingsutvalg.
Eventuelt
Oslo, 14.9.2023
Jón Viðar Sigurðsson
Instituttleder
Lin Malin Ullern
Administrativ leder