Til dagsorden:
Orienteringssaker:
O-Sak A: Protokoll fra instituttstyremøte 6. desember 2023
Protokoll fra møtet (lenke).
O-Sak B: Status for utlyste stillinger
O-Sak C: Oversikt over styresaker 2024
O-Sak D: Strategiske satsinger HF 2024-2028
Se protokoll fra fakultetsstyremøte 15. desember 2023
O-Sak E: Øvrige orienteringssaker
Diskusjonssaker:
D-Sak A: Årsrapport fra Norgeshistorie for 2023
Saksdokumenter:
Til behandling i åpent møte:
Sak 1/24: Utpeking av to medlemmer til å godkjenne og undertegne protokollen
Forslag til vedtak:
Instituttstyret vedtar at følgende personer pekes ut til å godkjenne og undertegne protokollen: ………….. og ………………...
Sak 2/24: Kunngjøring av stillingen som instituttleder ved Institutt for arkeologi, konservering og historie
Saksdokumenter:
Forslag til vedtak: Instituttstyret godkjenner den foreslåtte kunngjøringsteksten og sender den videre til fakultetsstyret.
Sak 3/24: Regnskap 2023
Saksdokumenter:
Forslag til vedtak: Instituttstyret godkjenner regnskapet for 2023.
Sak 4/24: Kunngjøring av stipendiatstilling tilknyttet UiO: Demokrati-forskningsgruppen Experiencing American Democracy: Nordic Encounters in Transatlantic Perspective (ExAm)
Saksdokumenter:
- Fremleggsnotat
- Forslag til kunngjøringstekster: norsk og engelsk
Forslag til vedtak: Instituttstyret godkjenner de foreslåtte kunngjøringstekstene og sender de videre til fakultetet tilsetningsutvalg.
Sak 5/24: Kunngjøring av postdoktorstilling tilknyttet UiO:Energi sin forskningsgruppe Nordic Climate History. Using the past to envision the future (NORCLI)
Saksdokumenter:
Forslag til vedtak: Instituttstyret godkjenner den foreslåtte kunngjøringsteksten og sender den videre til fakultetet tilsetningsutvalg.
Til behandling i lukket møte:
6/24: Forslag til innstilling for stillingen som førsteamanuensis i norsk historie 1536-1814 (Unntatt offentlighet jf. OFFL § 25)
7/24: Innstilling til stillingen som postdoktor på NFR-prosjektet ARCREATE (Unntatt offentlighet jf. OFFL § 25)
Eventuelt
Oslo, 31.1.2024
Jón Viðar Sigurðsson
Instituttleder
Lin Malin Ullern
Administrativ leder