Masterstipend - Barn og unge i idéhistorisk perspektiv

Forskergruppa «Barn og ungdom i idéhistorisk perspektiv» utlyser inntil to masterstipend à kr 20 000 til EKUL-studenter som skriver masteroppgave innenfor dette området.

Aktuelle temaer

Temaer som kan være relevante er dannelsestenkning, kunnskapsoverføring, syn på barn og unges rolle i samfunnet, barn og unges oppfatninger av seg selv, ideer om forvaltning av unges fritid, eller idéhistoriske perspektiver på skolen. Vi forstår feltet bredt, er åpne for bruk av materiale fra et mangfold av sjangere og vil vurdere prosjekter av ulik art.

Stipendmottakerne forventes å levere masteroppgaven innenfor rammen av prosjektbeskrivelsen, samt å delta på faglige arrangementer i regi av forskergruppen.

Hvordan søke?

For å søke på stipendet, send prosjektbeskrivelse (5 sider + litteraturliste) til paalaher@student.ifikk.uio.no

Oppgi fullt navn, telefonnummer og e-postadresse i e-posten.

Prosjektene vil bli vurdert av en intern komité. Det vil bli lagt vekt på kvaliteten på prosjektet, herunder en klar og original problemstilling, god avgrensning av kildemateriale, gjennomførbarhet, samt prosjektets relevans for forskningsgruppa og det skisserte tematiske området.

Spørsmål?

For nærmere informasjon, ta kontakt med reidar.aasgaard@ifikk.uio.no eller paalaher@student.ifikk.uio.no

Søknadsfrist: 15. juni 2022

Publisert 26. apr. 2022 11:57 - Sist endret 27. mai 2022 08:46