Stillinger for studenter: Utvikling av digitale undervisningsmidler

IFIKK lyser ut tre stillinger som utviklere av digitale undervisningsmidler i vårsemesteret 2023.

Om stillingene

Stillingene kan søkes av BA- eller MA-studenter i gresk, latin, antikkens kultur eller relaterte fag som historie, arkeologi m.fl. Arbeidet er til sammen 200 timer fordelt på tre studenter, med ca 65 timer på hver. Det utføres våren 2023.

Arbeidsoppgaver

Arbeidet er å lage innhold til en digital portal om kilder til antikken og middelalderen til bruk i undervisning på BA-emner om antikken fra og med høsten 2023. Portalen er en pilot, og skal derfor utformes enkelt, men funksjonelt. Den består av tekster og videoer, eventuelt noen enkle interaktive moduler som quizer. Piloten består av en kort generell presentasjon av tekstoverlevering fra antikken til vår digitale tid, og belyser prosessen med to tekstutdrag, et gresk og et romersk. Utdragene er bestemt på forhånd og foreligger allerede digitalt (som pdf). Prosjektlederne er behjelpelige med all relevant sekundærlitteratur

Hoveddelen av studentenes arbeide vil være å skrive ca 8 korte tekster som presenterer overlevering og de aktuelle tekstene, og i tillegg bruke tekstene som manus for videoer med 1-3 minutters varighet. I tillegg til å lage innhold til portalen, må selve portalen utformes på enkel men funksjonell måte. Portalen vil være åpent tilgjengelig men ligge i Canvas. Arbeidet med utforming vil derfor bestå i å bruke verktøy som allerede finnes i Canvas. Kontaktperson kan kontaktes for mer informasjon og nærmere beskrivelse.

Det vil bli gitt betalt opplæring i bruk av Canvas. Det vil bli gitt profesjonell støtte til å spille inn og redigere videoer. Prosjektlederne, som er faglig ansatte i gresk og latin ved IFIKK, vil gi kontinuerlig oppfølging og veiledning.

Lønn

Arbeidet lønnes i lønnstrinn 43 for BA-studenter og lønnstrinn 44 for MA-studenter.

Hvordan søke

For å søke må du være registrert som student vårsemesteret 2023. Blant søkerne vil vi legge vekt på erfaring med digitale medier, eksamensresultater og på hvor langt i studieløpet du er kommet.

Kort CV og søknad der du viser interesse sendes som pdf-vedlegg på e-post til studiekonsulent på klassisk Gunnar Mangset (gunnar.mangset@ifikk.uio.no).

Kontaktperson for prosjektlederne er Tor Ivar Østmoe. Søknadsfrist er 15. mars.

Publisert 6. mars 2023 13:55 - Sist endret 6. mars 2023 13:57