Studentassistent på RETKLA1101 høsten 2023

Utlysningen gjelder HF-studenter på MA- eller avansert BA-nivå med interesse for antikkens retorikk og med gode norskkunnskaper.

Søknadsfrist 5. juni.

Cicero fordømmer Catilina, 1888. Maleri av Cesare Maccari.

Om arbeidsoppgavene

RETKLA1101 er et innføringsemne i antikkens retorikk som undervises hver høst. Forelesningene podkastes og publiseres i Canvas, og i tråd med de nye kravene om universell utforming må podkastene undertekstes. Arbeidet som studentassistent vil bestå i å redigere de automatiske undertekstene (som lages av programmet «Panopto») hver uke. Forelesningene holdes på mandag, og det forventes at studentassistenten setter i gang med å redigere undertekstene etter hver forelesning slik at undertekstene er på plass senest på onsdag samme uke.

Kvalifikasjonskrav

• Masterstudent eller avansert bachelorstudent på HF
  • Norsk morsmålsbruker
  • Gode kunnskaper i norsk rettskriving og tegnsetting
  • Interesse for antikkens retorikk

Lønn og arbeidsmengde

• 232,90 kr i timen (lønnstrinn 43) for bachelorstudenter, 236 kr i timen (lønnstrinn 44) for masterstudenter
  • Totalt arbeidsmengde er 60 timer (inkludert opplæring), fordelt over hele semesteret (ca. 4 timer per uke)

Hvordan søke?

Vennligst send inn en søknad som inneholder

• En kort CV (1–2 sider)
  • Et kort motivasjonsbrev der du også kjapt beskriver hvordan du møter de nødvendige kvalifikasjonskrav (1 side)

Søknad (og eventuelle spørsmål) sendes til Silvio Bär senest innen mandag 5. juni 2023 kl. 12:00.

Publisert 9. mai 2023 14:02 - Sist endret 16. mai 2023 14:11