Møtet ble satt 03. desember 2015, kl. 12.30, PAM 425, og hevet kl. 14.20.
Fast vitenskapelig ansatte: Bjørn Olav Utvik (instituttleder/styreleder), Line Esborg, Mette Halskov Hansen, Mark Teeuwen
Styresekretær: Ragnhild Rebne |
||
Saker til behandling i åpent møte |
||
Ordinære saker |
||
V-SAK 1 Saksnr. 63 |
Godkjenning av dagsorden
Vedtak: Dagsorden for styremøtet 03.12.2015 godkjennes |
|
V-SAK 2 Saksnr. 64 |
Godkjenning av protokoll møte 7/2015
Vedtak: Protokollen fra styremøtet 15.10.2015 godkjennes Saksdokumenter: Protokoll 15.10.2015 |
|
Orienteringssaker |
||
O-SAK 1 Saksnr. 65 |
Status tilsettingssaker
Saksdokumenter: Tilsettinger |
|
O-SAK 2 Saksnr. 66 |
HFs årsplan og IKOS' planarbeid
Instituttleder orienterte om fakultetets årsplan og føringer for instituttets. Planene for instituttet og de enkelte faggruppene er under ferdigstilling. Styret fikk en orientering om status for dette arbeidet og vil få fremlagt planene på neste styremøte. Saksdokumenter: HFs årsplan 2016-18 |
|
O-SAK 3 Saksnr. 67 |
HUMEVAL - Forskningsrådets evaluering av humanistisk forskning
Fagfeller i internasjonal humaniora skal evaluere den norske humanioraforskningen i 2015-2017. Evalueringen vil være viktig for forskningsrådets prioriteringer framover. IKOS har foreslått internasjonale fageksperter til evalueringspanelene. Faste og midlertidige vitenskapelige ansatte per 1.10.2015 er meldt inn til Forskningsrådet, fordelt etter fagråd. Forskningsrådet vil sende ut en invitasjon om forskningsgrupper, der institusjonene selv kan melde inn grupper de ønsker evaluert. Frist for dette vil bli i januar 2016. Forskningsrådet vil sende ut mer informasjon om en egenevaluering, med frist i mars 2016. Forskningsrådet vil også be om «impact-case-studies», der institusjonene sender eksempler på forskningens samfunnsbidrag. |
|
O-SAK 4 Saksnr. 68 |
Arbeidsmiljøundersøkelse 2016 - ARK
På IKOS involveres nå verneombud, faglig støttespiller, lokal prosjektleder og ledelse i forberedelsen til arbeidsmiljøundersøkelsen som skal gjennomføres i februar. Ansatte og ledelse skal i fellesskap tolke resultatene, diskutere hva som er viktig å bevare og forbedre i arbeidsmiljøet, og prioritere hvilke tiltak som skal gjennomføres. Håper på bred deltakelse og engasjement om arbeidsmiljøet på IKOS. Saksdokumenter: Informasjon om ARK på HF |
|
O-SAK 5 Saksnr. 69 |
Møtedatoer våren 2016
Styremøter: |
|
Ordinære saker |
||
V-SAK 3 Saksnr. 70 |
Budsjett 2016
Vedtak: Budsjett for 2016 vedtas Saksdokumenter: Saksfremlegg |
|
Saker til behandling i lukket møte |
||
Ordinære saker |
||
V-SAK 4 Saksnr. 71 |
Instilling til stilling som førsteamanuensis i religionshistorie
Vedtak: Innstilling til stilling som førsteamanuensis i religionshistorie vedtas enstemmig Saksdokumenter: Regler for tilsetting i professorater og førsteamanuensisstillinger |
|
V-SAK 5 Saksnr. 72 |
Innstilling til stilling som doktorgradsstipendiat i kulturhistorie innen prosjektet "Cultural history, geological times"
Vedtak: Innstilling til stilling som doktorgradsstipendiat i kulturhistorie innen prosjektet "Cultural history, geological times" vedtas enstemmig Saksdokumenter: Retningslinjer for behandling av søknad om stilling som doktorgradsstipendiat ved Det humanistiske fakultetRetningslinjer for ansettelse i postdoktor- og stipendiatstillinger ved UiO |
|
Saker til behandling i åpent møte |
||
Ordinære saker |
||
V-SAK 6 Saksnr. 73 |
Eventuelt
Det ble ikke meldt saker til eventuelt |
Protokoll fra møte nr 8/2015 i IKOS' instituttstyre
Publisert 14. des. 2015 09:36
- Sist endret 8. juni 2023 09:54