Protokoll fra møte nr. 3/2016 IKOS' insittuttstyre

 
Møtet ble satt 21. april 2016, kl. 12.30, PAM 425, og hevet kl. 15.00.

Fast vitenskapelig ansatte: Bjørn Olav Utvik (instituttleder/styreleder), Line Esborg, Mette Halskov Hansen, Mark Teeuwen
Midlertidig vitenskapelig ansatte: Olav Gjertsen Ørum
Teknisk-admin: Hans Christoffer Tyldum
Studenter: Oda Aksetøy
Ekstern styrerepresentant: Kristin Bakken

Møte- og talerett: Arild Engelsen Ruud (stedfortreder for instituttleder)

Styresekretær: Ragnhild Rebne

Undervisningsleder Siren Leirvåg deltok under sak 4/2016, Studiekvalitetsrapport 2015.

 

Saker til behandling i åpent møte

Ordinære saker

V-SAK 1
Saksnr. 17
Godkjenning av dagsorden

Vedtak: Dagsorden for styremøtet 21.4.2016 godkjennes

          
V-SAK 2
Saksnr. 18
Godkjenning av protokoll møte 2/2016

Vedtak: Protokollen fra styremøtet 3.3.2016 godkjennes

Saksdokumenter:

Protokoll 3.3.2016
          

Orienteringssaker

O-SAK 1
Saksnr. 19
Status tilsettingssaker

Saksdokumenter:

Tilsettinger
          
O-SAK 2
Saksnr. 20
Arbeidsmiljøundersøkelsen (ARK)

Det blir tilbakemeldingsmøte og workshop for alle ansatte den 23. mai.

          
O-SAK 3
Saksnr. 21
FRIHUMSAM søknader ved IKOS

Forskningsleder orienterte om planlagte søknader fra IKOS:
2 søker Mobilitetsstipend (Sør-Asia, Kina)
2 søker Unge forskertalenter (Sør-Asia, Kina)
5 søker Forskerprosjekt (Religionshistorie, Midtøsten, Kina)

          
O-SAK 4
Saksnr. 22
Høring om organisasjons- og beslutningsstruktur ved UiO

Instituttleder orienterte fra allmøtet på HF og om hovedlinjene i fakultetets foreløpige utkast til høringsuttalelse.
Utkast til høringsuttalelse fra IKOS legges frem som vedtakssak på ekstraordinært styremøte 12. mai.

Saksdokumenter:

innkalling til allmøte om organisasjons- og beslutningsstruktur torsdag 14. april
Utkast til høringssvar fra HF
          
O-SAK 5
Saksnr. 23
NFS utredning

Som oppfølging av styrets diskusjon den 3. mars er advokatfirma kontaktet for en juridisk vurdering om eierforhold, rettigheter og forpliktelser knyttet til materialet i NFS.

          
O-SAK 6
Saksnr. 24
Tilsettingsprosess instituttleder 2017-2020

Oppnevnelse av innstillingskomite behandles som vedtakssak på styremøte den 9. juni.

Saksdokumenter:

Saksfremlegg
          
 

Saker til behandling i åpent møte

Ordinære saker

V-SAK 3
Saksnr. 25
Regnskapsrapporter

Vedtak: Regnskapsrapportene godkjennes

Saksdokumenter:

Saksfremlegg
Artsbasert rapport, IKOS, basis, per 31.3.2016
Prosjektrapport, IKOS, per 31.3.2016
          
V-SAK 4
Saksnr. 26
Studiekvalitetsrapporten 2015

Vedtak: Studiekvalitetsrapporten for 2015 godkjennes

Saksdokumenter:

Saksfremlegg
Studiekvalitetsrapport 2015
Vedlegg 1 Studiepoengproduksjon
Vedlegg 2 Anbefalte studieløp
          
 

Saker til behandling i lukket møte

Ordinære saker

V-SAK 5
Saksnr. 27
Instilling til stilling som doktorgradsstipendiat i kulturhistorie, innen prosjektet " Geological times: heritage and history of knowledge"

Vedtak: Innstilling til stilling som doktorgradsstipendiat i kulturhistorie, innen prosjektet "Geological times: Heritage and history of knowledge" vedtas enstemmig

Saksdokumenter:

Retningslinjer for behandling av søknad om stilling som doktorgradsstipendiat ved Det humanistiske fakultet
Retningslinjer for ansettelse i postdoktor- og stipendiatstillinger ved UiO
          
 

Saker til behandling i åpent møte

Ordinære saker

V-SAK 6
Saksnr. 28
Eventuelt

Det ble fastlagt følgende datoer for styremøter på IKOS i 2016:

Torsdag 12. mai (ekstraordinært)
Torsdag 9. juni
Torsdag 15. september
Torsdag 20. oktober
Torsdag 17. november
Torsdag 1. desember

          
Publisert 3. mai 2016 09:22 - Sist endret 8. juni 2023 09:58