English version of this page

Kunstig intelligens i analyse av språk og språkdidaktikk

Gruppen forsker på hvordan kunstig intelligens kan brukes i analyse av språk og språkdidaktikk.

En underviser står foran en klasse på fem. Illustrasjon.

Illustrasjon: Colourbox.com

Om gruppen

Kunstig intelligens (KI) har endret vårt syn på hvordan språkforskning, undervisning og læring blir oppfattet og gjennomført.

En lett tilgang til språkmodeller har muliggjort for språkvitere å bruke KI i både forskning og undervisning samt ført til et behov for å forske på KI-brukens fordeler og ulemper innen språkforskning og undervisning. 

Gruppen skal jobbe med spørsmål knyttet til KI som analyseverktøy innenfor medlemmenes fagfelt og på et mer overordnet lingvistisk nivå.

Lesegrupper 

Forskergruppen arrangerer månedlige lesegrupper. Er du student eller forsker og ønsker å bli med? Kontakt Eirik Welo.

Publisert 18. juni 2024 08:04 - Sist endret 18. juni 2024 08:05

Deltakere

Detaljert oversikt over deltakere