Lelia Belle Jeanne Kostiuk Houbé

Hei, mitt navn er Lelia og jeg er fra Vancouver, Canada. Jeg studerer for tiden en 2-årig master i viking- og middelalderstudier her ved ILN. Jeg har tidligere erfaring med studentledelse og hjalp i min bachelorgrad avdelingen min med å bygge gode student-professor-relasjoner. Jeg tror det er viktig å bringe dette perspektivet som internasjonal student til oppmerksomhet til ikke bare vår avdeling, men også den bredere universitetsadministrasjonen. Dette vil spesielt være viktig i det kommende året ettersom regjeringens retningslinjer for internasjonale studenter endres. I min rolle vil jeg bidra til å ta til orde for ikke bare de internasjonale studentene hvis liv i Norge vil bli berørt, men også for alle de norske studentene som trenger ulike perspektiver i ledelsen for å få mer støtte i sin egen situasjon.

Hello, my name is Lelia and I am from Vancouver, Canada. I am currently studying a 2 year master’s in Viking and Mediaeval studies here at ILN. I have previous experience in student leadership and helped in my undergraduate degree my department to build good student-professor relationships. I believe it is important to bring this perspective as a international student to the attention of not only our department, but also the wider university administration. This will especially be important in the coming year as policies by the government on international students change. In my role, I will help advocate not only for the international students whose lives in Norway will be affected, but also for all of the Norwegian students who need different perspectives in the leadership in order to receive more support for their own situations.

Publisert 12. des. 2022 10:40 - Sist endret 19. des. 2022 13:05