Periodisk emnerapport våren 2015

LING2100/4118 hadde 10 oppmeldte studenter, hvorav 6 tok eksamen (4 av dem på LING 2100, og 2 på LING 4118).

Evalueringsskjemaet blei besvart av 2 studenter.

I følge de delene av skjemaet som vedrører kvaliteten på fagets innhold og undervisning, så var studentene svært fornøyde med emnet. Begge respondentene svarer:

  • at de har lært mye av undervisninga
  • at emnet har lyktes i å lære dem 1) å analysere problemer, 2) fakta, ideer og metoder, og 3) praktiske ferdigheter
  • at emnets vurderingsform (3-dagers hjemmeeksamen) samsvarer med den vurderingsformen de sjøl ville valgt
  • at de viktigste grunnene til at de valgte emnet var både emnets innhold og emnets faglærere
  • og at de er svært godt fornøyd med at de tok emnet

Det eneste punktet hvor emnet får kritikk, er informasjonen på emne- og semestersidene. Her er begge respondentene fornøyd med informasjonen om emnets undervisningsform, men kun én mener at informasjonen om emnets innhold og læringsmål var god nok, den andre mente dette var mangelfullt. Kun én mente at informasjonen om emnets vurderingsformer var god nok, den andre svarte «vet ikke» på dette.

Vi som faglærere var fornøyde med hvordan emnet blei gjennomført dette semesteret. Vi følte at studentene var ivrige og interesserte, og vi syntes vi hadde lyktes i valg av pensum. Fordelinga av timer mellom oss to faglærere fungerte òg veldig bra.

Av Anders Vaa, Pål Kristian Eriksen
Publisert 21. feb. 2018 16:13 - Sist endret 21. feb. 2018 16:13