Periodisk emnerapport høst 2019 NOAS4101 – Andrespråksforskning i faghistorisk lys

Periodisk emnerapport høst 2019

NOAS4101 – Andrespråksforskning i faghistorisk lys

 

Emnet ble gjennomført i overensstemmelse med emnebeskrivelse og med detaljert undervisningsplan. På emnet gis det én muntlig kvalifiserende oppgave. Samtlige studenter som presenterte, fikk denne oppgaven godkjent. Eksamensform er tre dagers hjemmeeksamen.

 

Faglærere har vært Oliwia Szymanska og Kristin Myklestu. Szymanska og Myklestu har delt emneansvar.

 

Emnet hadde tolv undervisningsmeldte og elleve eksamensmeldte studenter. Elleve studenter gjennomførte studiet. Sju leverte vurderingsskjemaet. I gjennomsnitt møtte ca. seks-syv studenter til de ukentlige undervisningsøktene. Av grunner til å ikke kunne følge undervisningen, oppgis først og fremst at det ikke har passet på grunn av jobb eller på grunn av bosted langt unna.

 

Av evalueringsskjemaet går det fram at 71 % av studentene valgte emnet på grunn av det faglige innholdet og/eller at det er obligatorisk i et studieprogram eller i en emnegruppe. Seks av sju studenter mener at undervisningen i stor grad (fem av sju) eller i noen grad (en av sju) har bidratt til læringsutbytte. 100 % av studentene mener at det ikke burde vært brukt mer tid på deler av emnets innhold. Én student kommenterer at det kunne vært brukt mindre tid på selve faghistorien.

 

Studentenes vurdering av egeninnsats varierer, men fem av sju studenter mener at de godt kunne ha jobbet mer med emnet gjennom hele semesteret. To av sju studenter sier at de har vært godt forberedt til undervisning i emnet.

 

Seks av studentene er enige (og ingen er uenige) i at emnet har lært dem fakta, ideer og metoder. Fem studenter er enige (og to er uenige) i at emnet har lært dem å analysere problemer.

 

Fire studenter ønsket seg tre dagers hjemmeeksamen som vurderingsform. De tre andre fordeler seg mellom semesteroppgave, muntlig eksamen og mappeeksamen som ønsket vurderingsform.

 

Tre av studentene var svært godt fornøyd, to godt fornøyd og én var middels fornøyd med emnet totalt sett.

 

Karakterfordeling på emnet var: Fire A-er, tre B-er, tre C-er og én D.

 

 

 

Kristin Myklestu

Emneansvarlig

Publisert 5. mai 2020 22:00 - Sist endret 5. mai 2020 22:00