Emneevaluering NORINT0114 - Norsk for internasjonale studenter, 60-timers innføringskurs

Materialet som denne rapporten bygger på er hentet fra en rapport om gjennomføringsfakta tatt ut fra Felles studieadministrativt system (FS), samt en elektronisk spørreundersøkelse som ble foretatt i slutten av vårsemesteret 2019 blant studentene på emnet.

Lenke til emneside

Totalt var det 77 studenter var oppmeldt til eksamen i emnet, og av disse har 29 studenter svart på undersøkelsen. Studentene gir uttrykk for at de er fornøyde med emnet som helhet, og fordelingen av svarene på spørsmål om hvor førnøyde de var alt i alt kan ses i tabellen under.
 

96,6 % svarer at de valgte emnet fordi de var interessert i temaet, og 79,3 % svarer at undervisningen har bidratt til deres læringsutbytte i emnet.

 

På spørsmål om hva som kunne gjort undervisningen bedre på emnet, svarer flere at progresjonen i undervisningen er for rask, og at det burde vært flere undervisningstimer. Flere studenter kommenterer at undervisningen ikke burde ligge på kveldstid. Flere studenter trekker fram at det bør være mer fokus på grammatikk, repetisjoner, uttaletrening og lytteøvelser i undervisningen. Det er også flere som trekker fram at de ønsker å øve mer på vokabular som er relevant for dem i dagliglivet i Norge. Noen studenter ønsker mer bruk av engelsk i undervisningen, mens andre studenter ønsker mindre bruk av engelsk i undervisningen.

 

93,1 % av studentene oppgir at de har deltatt på 75 % eller mer av undervisningen. Det er obligatorisk oppmøte på dette emnet med en fraværsgrense på 75 %.

 

Ca. 60 % av studentene oppgir at de bruker mellom 5-10 timer i uka på pensum og forberedelser til undervisningen, og dette samsvarer med de generelle anbefalingene vi gir til studentene. 65, 5 % av studentene oppgir at de har vært godt forberedt til undervisningen dette semesteret.

 

82,8 % av studentene oppgir at de foretrekker en skriftlig eksamen som vurderingsform av dette emnet, noe som samsvarer med nåværende praksis. Imidlertid oppgir 13,8 % av studentene at de ville ha foretrukket en muntlig eksamen som vurderingsform av dette emnet.

 

Studentene oppgir at informasjonen som er gitt på emnesiden og i undervisningen er god eller tilstrekkelig.

Publisert 17. sep. 2019 13:05 - Sist endret 17. sep. 2019 13:05