Tidligere

Tid og sted: , Niels kaffebar

Velkommen til en spennende samtale med førsteamanuensis Hilde Løvdal Stephens som vil snakke om leseopplæring og politikk i amerikansk historie.

Tid og sted: , Niels kaffebar

– Alle språk er språk, og hadde det ikke da vært naturlig for alle som jobber med et språk på UiO, å jobbe sammen så mye som mulig, enten de studerer språket, underviser i det eller forsker på det? Det har jeg i hvert fall alltid meint!

Tid og sted: , Niels kaffebar

Velkommen til ei spanande samtale med professor Tone Selboe som vil snakke om kjærleiksbrev skrivne av nokre av Noregs mest sentrale forfattarar frå 1800- og 1900-talet. Instituttleiar Christine Meklenborg Nilsen intervjuar.

Tid og sted: , Niels kaffebar

Bli med på ei spanande samtale med professor Atle Grønn om krigsspelet sjakk, om sjakk i kalde og varme krigar. Instituttleiar Christine Meklenborg Nilsen intervjuar.

Tid og sted: , Niels kaffebar

Bli med på et spennende foredrag med førsteamanuensis Stefan Rabitsch om cowboyhattens kulturhistorie. Arrangementet avholdes på engelsk.

Tid og sted: , Niels Kaffebar i Niels Treschows hus

Hva leste vi under pandemien? Hva gjorde det med oss at vi plutselig ikke lenger beveget oss rundt i samfunnet og i stedet ble sittende hjemme?

Tid og sted: , Niels Kaffebar i Niels Treschows hus

Bli med på en spennende samtale med professor Kjersti Bale og førsteamanuensis Geir Uvsløkk om Nobelprisvinner Annie Ernaux' forfatterskap.