Les og redd republikken!

Velkommen til en spennende samtale med førsteamanuensis Hilde Løvdal Stephens som vil snakke om leseopplæring og politikk i amerikansk historie.

Bildet kan inneholde: kunst, font, kreativ kunst, symmetri, mønster.

Illustrasjonsbilde: Make

Dagens USA er midt i en voldsom kulturkamp over hva elever skal kunne lese på skolen. Det er en del av en lang historie, der også metoden for hvordan elever skal lære å lese har vært heftig debattert. Metodespørsmålet dreier seg likevel om mer enn praktiske sider, men også ideer om hva språk er, hvem som har er verdig språk og hvilken rolle foreldre, lærere og myndigheter har i utformingen av skolen.

Førsteamanuensis Hilde Løvdal Stephens tar oss med til et av de store spørsmålene i moderne amerikansk skoledebatt.

ILOS har inngått et samarbeid med SiO om å arrangere åpne møter i Niels Kaffebar i Niels Treschows hus. Den første torsdagen i hver måned vil det bli arrangert spennende samtaler i kaffebaren. Arrangementet er en del av ILOS-akademiet der ILOS ønsker å vise noe av den fantastiske bredden og kompetansen vi har på ILOS. Alle ansatte og studenter ved ILOS er spesielt invitert, men arrangementet er også åpent for andre interesserte.

Velkommen!

Publisert 1. des. 2023 11:37 - Sist endret 1. des. 2023 15:08