ILOS-akademiet: West of the Rest: Cowboy hats, the Sheridan-verse, and (Western) American Studies

Bli med på et spennende foredrag med førsteamanuensis Stefan Rabitsch om cowboyhattens kulturhistorie. Arrangementet avholdes på engelsk.

Cowboyhatt

Illustrasjonsfoto: Colourbox

Drawing on two ongoing research/publication projects, this talk/dialogue will take the audience out on western trails. There, an iconic  albeit complex piece of American dress and a contemporary TV "mega franchise" become entangled with a view to excavating the ongoing renaissance of the American West in the American imaginary as well as the region’s tangible and urgent relevance for the future of American Studies.

Hva er ILOS-akademiet?

ILOS har inngått et samarbeid med SiO om å arrangere åpne møter i Niels Kaffebar i Niels Treschows hus. Den første torsdagen i hver måned vil det bli avholdt spennende samtaler i kaffenbaren. Arrangementet er en del av ILOS-akademiet der ILOS ønsker å vise noe av den fantastiske bredden og kompetansen vi har på ILOS. Alle ansatte og studenter ved ILOS er spesielt invitert, men arrangementet er også åpent for andre interesserte.

Velkommen!

Publisert 3. apr. 2023 08:40 - Sist endret 11. apr. 2023 11:27