English version of this page

Tidligere ILOS-akademiet

ILOS-akademiet: Demokratiets kår i Ungarn

Bli med på en spennende samtale mellom førstelektor Eva Sarfi og førsteamanuensis Helge Blakkisrud og bli klokere på politikk i Ungarn.

Tid og sted: 13. okt. 2022 15:15 – 16:00, Niels Kaffebar i Niels Treschows hus

Førstelektor Eva Sarfi forteller om politikken i Ungarn i samtale med førsteamanuensis Helge Blakkisrud. Arrangementet er åpent for alle interesserte.

Hva er ILOS-akademiet?
ILOS har inngått et samarbeid med SiO om å arrangere åpne møter i Niels Kaffebar i Niels Treschows hus. Den første torsdagen i hver måned vil det bli avholdt spennende samtaler i kaffenbaren. Arrangementet er en del av ILOS-akademiet der ILOS ønsker å vise noe av den fantastiske bredden og kompetansen vi har på ILOS. Alle ansatte og studenter ved ILOS er spesielt invitert, men arrangementet er også åpent for andre interesserte.

ILOS-akademiet: Religion and the Origins of Rock ‘n’ Roll

Bli med på en spennende samtale med Professor Randall James Stephens om religion og musikk.

Tid og sted: 8. sep. 2022 14:15 – 15:00, Niels Kaffebar i Niels Treschows hus

Professor Randall James Stephens forteller om religion og opprinnelsen til rock 'n' roll. Arrangementet avholdes på engelsk og er åpent for alle interesserte.

ILOS-akademiet: 800 år engelsk språkhistorie på 30 minutter

Velkommen til en spennende fortelling om engelsk språkhistorie med professor Kristin Bech.

Tid og sted: 5. mai 2022 14:15 – 15:00, Niels Kaffebar i Niels Treschows hus

Professor Kristin Bech forteller om engelsk språkhistorie. Arrangementet er åpent for alle interesserte.

Velkommen!

ILOS-akademiet: Hvem blir Frankrikes neste president?

Bli med på en spennende samtale med Førsteamanuensis Kjerstin Aukrust om presidentvalget i Frankrike.

Tid og sted: 7. apr. 2022 14:00 – 15:00, Niels Kaffebar i Niels Treschows hus

Førsteamanuensis Kjerstin Aukrust forteller om presidentvalget i Frankrike. Arrangementet er åpent for alle interesserte.

ILOS-akademiet: Who is Noam Chomsky, is he still relevant, and if so why?

Bli med på et spennende kåseri med førstelektor Nicholas Elwyn Allott og bli klokere på Noam Chomsky.

Tid og sted: 3. mars 2022 14:15 – 15:00, Niels Kaffebar i Niels Treschows hus

Førstelektor Nicholas Elwyn Allott forteller om den amerikanske språkforskeren og politiske aktivisten Noam Chomsky. Arrangementet avholdes på engelsk og er åpent for alle interesserte.

ILOS-akademiet: Konflikten mellom Russland og Ukraina for dummies - Hvem, hva og hvorfor?

Bli med på en spennende samtale mellom professor Pål Kolstø og professor Geir Flikke om den høyaktuelle konflikten mellom Russland og Ukraina. Arrangementet er åpent for alle interesserte.

Tid og sted: 3. feb. 2022 14:00 – 15:00, Niels Kaffebar i Niels Treschows hus

Russland har samlet tropper mot grensen til Ukraina, og USA sender tropper til Øst-Europa for å støtte NATO. Verdenssamfunnet frykter krig. Hvorfor skjer dette akkurat nå? Hva er bakgrunnen for konflikten? Hvem er de sentrale aktørene?

Professor Pål Kolstø og professor Geir Flikke møtes til samtale om situasjonen mellom Ukraina og Russland.

Publisert 23. jan. 2024 12:35 - Sist endret 23. jan. 2024 12:35