David mot Goliat: Russisk opposisjon

Samtale om russiske opposisjonspolitikere og deres virksomhet i dagens Russland.

Hvordan organiserer man seg og går man frem når man skal utfordre Putins stadig sterkere grep om makten i Russland? Hvilke virkemidler kan opposisjonspolitikere bruke i dagens Russland? Dette var tema for samtalen mellom professor Geir Filkke og politiker Jette Christinsen under sakprosafestivalen i Litteraturhuset i Trondheim.

Om deltagerne

Geir Flikke er professor i russiske områdestudier ved Universitetet i Oslo og har nylig skrevet boken «Russlands rebeller - protest og reaksjon i Putins Russland (2011-2020)», Cappelen Damm Akademisk forlag. Jette Christensen er en norsk politiker for Arbeiderpartiet.

Hør samtalen

Her kan du høre samtalen om hvordan politikere som Aleksej Navalnyj og andre russiske opposisjonelle organiserer sin morstand mot Putins regime.

Publisert 10. nov. 2021 15:07 - Sist endret 10. nov. 2021 15:07