LCE studiegruppe for masterstudenter 07.December

LCE studiegruppe for masterstudenter er et tilbud til deg som ønsker å utveksle tanker, ideer og litterære opplevelser med dine medstudenter.

En gruppe unge mennesker som sitter rundt et bord i et møterom. Foto.

Foto: Unsplash

Gruppen er tilknyttet LCE, og vi tar derfor utgangspunkt i problemstillinger og tema knyttet til faget. Under møtene vil vi ha gode, faglige diskusjoner, slik at vi kan motivere og inspirere hverandre. Rammene rundt møtet er åpne, og alt som har med litteratur, kognisjon og emosjoner å gjøre, er velkomne innslag.

Vi møtes neste gang 07.desember kl. 11.00.

Vi leser introduksjonen til Rita Felskis "The Limits of Critique" og diskuterer hvordan man konkret kan anvende postkritikk som teori og metode i analyse av tekster. Hva er postkritikk? Hvordan adskiller den seg fra “vanlig” og tradisjonell kritikk?

For spørsmål og påmelding kan du kontakte Oda Norén: odakn@student.ilos.uio.no

Av Pernille Høegh