Aktuelle saker

Publisert 21. juni 2024 13:56

Forskningsprosjektet SAMMEN om læring (uio.no) ved Institutt for medier og kommunikasjon (IMK), UiO, har siden 2022 arbeidet med å revidere og evaluere IMK sin masterundervisning. Denne saken beskriver utprøvingen av formative vurderingsformer i masteremner ved IMK, og evaluerer hvordan de har fungert og hvilke forutsetninger som skal til for å lykkes med disse.

Publisert 18. juni 2024 14:57

12. juni ble det arrangert HF:Studio lunsj med temaet «Hvordan hindre frafall». Her deltok prosjektleder for SAMMEN Kjetil Rødje og masterstudent Karine Jonsrud Pedersen med presentasjonen «Studentmedvirkning til programutvikling og studiekvalitet: Erfaringer fra prosjektet SAMMEN om læring».

Publisert 10. juni 2024 11:53

Skal du revidere et emne eller et studieprogram? Ønsker du eller andre i ditt miljø en samtale om å engasjere studenter i egen læring, styrke gjennomføringen og bedre studiemiljøet?

Publisert 17. okt. 2022 10:31

UiO:Energi har en løpende utlysning ut 2022 for såkornmidler til utvikling av emner på bachelor og masternivå innenfor temaområdet bærekraftig energi og energiomstilling. Et av emnene som har mottatt finansiering av ordningen er MEVIT2615 – Framing the environment in media and communication studies. Emnet går for første gang denne høsten og er helt fullbooket.