SAMMEN tilbyr erfaringsdeling

Skal du revidere et emne eller et studieprogram? Ønsker du eller andre i ditt miljø en samtale om å engasjere studenter i egen læring, styrke gjennomføringen og bedre studiemiljøet?

Prosjektet SAMMEN om læring har siden 2022 inkludert studenter i arbeidet med å revidere masterprogrammene ved Institutt for medier og kommunikasjon (IMK), UiO. Studenter har vært aktive partnere i utprøving og videreutvikling av nye lærings- og vurderingsformer, i roller som studentassistenter, vitenskapelige assistenter og studentpaneldeltakere. Prosjektet springer ut fra revideringen av bachelorprogrammet ved IMK, og våre erfaringer er vel så relevante for bachelorprogram og årsenheter. Vi ønsker å dele disse erfaringene med undervisningsinstitusjoner internt og eksternt, og tilbyr erfaringsdeling i små og store format.

Les mer om prosjektet på SAMMEN om læring sin prosjektside (uio.no).

SAMMEN stiller gjerne på arrangementer og møter for å presentere og diskutere erfaringer og resultater fra prosjektet, både internt på Universitetet i Oslo og eksternt. Innhold og format kan tilpasses etter mottakeres interesse og behov. Vi kan delta med vitenskapelig og administrativt ansatte, samt med studenter som er aktive i prosjektet.

Et typisk arrangement kan foregå sånn:

• Innledning om prosjektet, erfaringer og resultater
  • Dialog, spørsmål og erfaringsutveksling

Vi kan avlegge besøk eller bidra til arrangementer med samarbeidspartnere som LINK - Senter for læring og utdanning (uio.no) og HF:Studio (uio.no).

Kontakt:

Publisert 10. juni 2024 11:53 - Sist endret 10. juni 2024 11:53