Global Natives i samarbeid om stor publikumsundersøkelse

Global Natives inngår samarbeid med Norsk filminstitutt (NFI) og analyseselskapet Kantar om en større publikumsstudie blant barn og unge

Formålet med undersøkelsen er å få bedre innsikt i barn og unges opplevelse og bruk av filmer, serier og spill. Studien fokuserer på hvofor barn ser og spiller det de gjør, hva som er avgjørende for barns valg av innhols og hva som skal til for at barn og unge velger norsk innhold.

Studien vil kombinere kvalitatitive og kvantitative metoder. Den vil inkludere en kvantitativ spørreundersøkelse blant 1000 barn og unge i alderen 7-14 år, og minimim 45 kvalitative intervjuer.

Resultatet fra prosjektet er forventet å komme utover høsten 2023. For mer informasjon, se her.

Publisert 27. feb. 2023 11:21 - Sist endret 27. feb. 2023 11:21