Informasjonsmøte om praksis

Hvis du er masterstudent på IMK, kan du velge 30 studiepoengs praksis på ditt tredje semester gjennom emnet MEVIT4930 – Praksissemester for mediestudenter

Bildet viser en tegning av personer som står på en rullebane. Rullebanen tar dem opp en etasje, hvor de hilses velkommen av en mann i dress.

Praksis kombineres med 30 studiepoengs masteroppgave.

Vi oppfordrer alle interesserte studenter til å lese godt på både emnesiden og på oppbygging og gjennomføring siden for ditt program.

Den 30. november klokken 14:15 i rom 207 blir det et informasjonsmøte om praksis for dere som nå går på 1. semester på et masterprogram.

Det er mulig å ta praksis både i Norge og i utlandet - les om dette på emnesiden.

HF-fakultetet har i nylig publisert studiesaken Karriere: Praksis under studiene gir deg lettere jobb på HFs nettsider. Saken er basert på intervjuer med tre studenter som hospiterer ved norske utenriksstasjoner dette semesteret, samt studiedekan Gunn Enli og avdelingsdirektør i Kunnskapsdepartementet, Hege Landmark-Høyvik. Den handler om hvorfor det lønner seg å velge praksis under studiet, og hvilke mangfoldige muligheter som finnes på HF.

English

If you are a master's student at IMK, you can choose 30 credits placement semester in your third semester through the course MEVIT4930 - Practice semester for media students.

placement semester is combined with a 30-credit master's thesis.

We encourage all interested students to read carefully both the course page and the programme structure page for your programme.

On 30 November at 14:15 in room 207 there will be an information meeting about placement semester for those of you who are now in the 1st semester of a master's programme.

It is possible to take an internship both in Norway and abroad - read about this on the course page. NB: Most placement opportunities requires Norwegian language proficiency!

The HF faculty has recently published the study case Career: Practice during your studies gives you easier work on HF's website (In Norwegian). The case is based on interviews with three students who are staying at Norwegian foreign missions this semester, as well as Dean of Studies Gunn Enli and Department Director in the Ministry of Education, Hege Landmark-Høyvik. It is about why it pays to choose an internship/Placement during your studies, and what diverse opportunities exist at HF.

Publisert 13. nov. 2023 10:41 - Sist endret 5. des. 2023 09:53