Aftenposten søker redaksjonsassistent til nyhetsdesken

Ledig stilling: Redaksjonsassistent

Vår ambisjon er å være Norges beste og viktigste digitale nyhetsformidler. Gjennom denne jobben vil du få praktisk erfaring og innsikt i det operative arbeidet i et av Norges mest fremoverlente mediehus. Våre redaksjonsassistenter har arbeidsplass i hjertet av nyhetsredaksjonen og får god kjennskap til Aftenpostens ulike avdelinger, journalistiske vurderinger og prioriteringer.

Bildet viser Aftenpostens logo

Vi søker en effektiv, systematisk og samfunnsinteressert redaksjonsassistent som kan jobbe på nyhetsdesken på ettermiddags- og kveldstid. Stillingen er forbeholdt journaliststudenter og andre studenter med ønske om en fremtid i journalistikk. Noe tidligere journalistisk erfaring er en fordel, men ikke et krav.

Oppgaver og ansvar i stillingen:

• Tipshåndtering
  • Løpende nyhetsarbeid

Kvalifikasjoner vi ser etter:

• God formidlingsevne muntlig og skriftlig
  • God nyhetsteft og solide samfunnskunnskaper
  • Gode samarbeidsevner
  • Evne til å sjonglere flere oppgaver og jobbe selvstendig

2-3 personer deler på å fylle en stilling med arbeidstid fra kl. 15-21 mandag til fredag. Redaksjonsassistentene fordeler vaktene seg imellom. Arbeidsdagene kan dermed tilpasses både studieløp og fritid.

Aftenpostens journalistikk skal gjenspeile det samfunnet vi lever i, og alle våre lesere skal føle seg representert i vår avis. Vi ønsker et miljø som er åpent, mangfoldig og inkluderende og som gir like muligheter for folk med ulik bakgrunn, nasjonalitet, seksuell orientering, kjønn, alder og funksjonsevne. Vi oppfordrer kandidater med flerkulturell kompetanse, dvs språk, perspektiv og nettverk, til å søke.

Redaksjonsassistentene rapporterer til kveldsnyhetssjef på nyhetsdesken.

Har du spørsmål om stillingen? Ta kontakt med redaksjonssjef Hanne Waaler Lier (hanne.lier@aftenposten.no). Du kan også kontakte klubbleder Kristjan Molstad (kristjan.molstad@aftenposten.no).

Send søknad på e-post til redaksjonen@aftenposten.no. Merk søknaden “Redaksjonsassistent”.

Søknadsfrist: Søndag 24. september

Publisert 12. sep. 2023 11:17 - Sist endret 19. sep. 2023 14:01