IMK søker: Vitenskapelig assistent deltid

Prosjektet Sammen om læring (SAMMEN) – Systematisk programdesign for studentmedvirkning ved Institutt for medier og kommunikasjon ønsker å rekruttere to masterstudenter ved IMK som vitenskapelige assistenter på deltid. Arbeidet lønnes på timesbasis. Omfanget vil bli om lag 200 timer i perioden februar – desember 2024, med mulighet til forlengelse.

Bildet kan inneholde: synsomsorg, briller, flash fotografering, utgangsenhet, øyevipper.

Om prosjektet

SAMMEN vil involvere studenter som aktive partnere i utprøving og videreutvikling av

nye lærings- og evalueringsformer i masterundervisingen ved Institutt for medier og kommunikasjon. Arbeidet har som siktemål å utvikle utdanningstilbud som studentene opplever relevant og meningsfullt og hvor de utvikler kunnskap, ferdigheter og arbeidsformer med høy overføringsverdi til andre deler av samfunnet. En hovedtanke i denne prosessen er å involvere studenter i planlegging, implementering og utvikling av innholdet i IMKs masterprogram.

Prosjektets målsetning er å aktivere og engasjere studentene i egen læring, gjennom å gi dem arenaer og verktøy for medvirkning og medbestemmelse i et gjensidig forpliktende samarbeid med faglærere og institutt. Prosjektet er organisert med sikte på løpende utprøving og utvikling av aktivtiter for studentaktivisering, parallelt med studentdeltakelse i videreutvikling og evaluering av disse aktivitetene. Studenter vil delta i utformingen av prosjektets aktiviteter.

Arbeidsoppgaver

De vitenskapelige assistentene er aktive partnere i prosjektet. De deltar i møter med prosjektgruppen og i utviklingen og implementeringen av lærings- og vurderingsaktiviteter. Assistentene vil bidra med arbeid knyttet til dokumentasjon, evaluering og formidling av prosjektresultater.

Kvalifikasjoner

Påbegynt mastergrad ved IMK

• Motivasjon og evne til å delta i arbeidet med å videreutvikle IMKs masterprogram
  • Gode evner til samarbeid og organisering
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner på norsk og engelsk

Søknaden skal inneholde

• Kort søknadsbrev, der motivasjonen for å søke stillingen beskrives
  • CV (oversikt over utdanning og erfaring)

Stillingen lønnes i lønnstrinn 44.

For spørsmål om stillingen kontakt prosjektleder Kjetil Rødje (kjetil.rodje@media.uio.no).

Søknad sendes Kjetil Rødje (kjetil.rodje@media.uio.no) innen oppgitt søknadsfrist.

Søknadsfrist: 29.01.2024

Publisert 12. jan. 2024 10:47 - Sist endret 12. jan. 2024 10:47