Rambøll søker kommunikasjonsstudent

Er du i gang med kommunikasjonsfaglig utdannelse kan du nå sparke i gang karrieren din med deltidsstilling hos oss i Rambøll. Vi er på jakt etter en student som kan hjelpe oss med smått og stort i kommunikasjonshverdagen vår. Vi er et godt team på fire erfarne kommunikatører som har det gøy på jobb og som hver dag formidler hvordan ingeniør- og arkitekturfagene kan være en viktig pådriver i den grønne omstillingen.

Bilder viser Rambølls logo med teksten "Let's close the gap to a sustainable future"

Hos oss er ingen spørsmål dumme, vi samarbeider mye på tvers og vi setter pris på en utfordring. Vi er også del av et stort internasjonalt kommunikasjonsnettverk i Rambøll.

Har du interesse for web, er du glad i å skrive og kanskje liker du også å strukturere oppgaver og er en av de som følger opp at ting blir gjort? Er du opptatt av tema som bærekraft, klima og miljø? Da håper vi du tar kontakt med oss.

Arbeidsoppgaver vi vet vi trenger hjelp til:

• Bistå med videreutvikling, oppfølging og oppdatering av Rambølls norske web-sider

• Bidra med innholdsproduksjon ved behov – både tekst og bilder

• Bistå med planlegging og gjennomføring av arrangementer i samarbeid med kolleger fra andre markedsområder

Dette kan du forvente hos oss:

• Du vil sitte tett på oss i kommunikasjonsteamet. Dermed vil du få god innsikt i vår hverdag og ta del i mange av de utfordringene vi står overfor.

• Et uformelt arbeidsmiljø med god stemning og muligheter for sosiale aktiviteter – både i og utenfor arbeidstiden.

• Konkrete arbeidsoppgaver fra start og stor innflytelse på planlegging av dine oppgaver og egen arbeidsdag

• Støtte fra dyktige kolleger

• Vi er et spennende globalt konsulentselskap med 1600 dyktige fagfolk innen ingeniørfag, arkitektur, klima- og miljøarbeid i Norge.

Vi tror det er en fordel om:

• Du er glad i å skrive (og du også kan ta kontakt med kolleger på engelsk).

• Du har litt erfaring fra og interesse for nettsider. Kanskje har du vært borti publiseringsløsning på nett?

• Du liker å skape struktur og orden. Du er ikke redd for å følge opp oppgaver.

• Du kan arbeide selvstendig (selvfølgelig om oppgavene er godt beskrevet), men trives også med å jobbe i et team.

Praktisk informasjon:

Jobben er timebetalt, og er beregnet til å fungere ved siden av studiene. Perioden dette gjelder er i utgangspunktet ut 2024.

Dette er en svært fleksibel stilling og vi kan tilpasser oss din hverdag. Det vil si at hvis du har en hektisk periode i studiene, tilpasser vi arbeidsmengden, og hvis du i perioder vil jobbe mer, vil det også være muligheter for dette. Vi vil likevel være avhengig at vi planlegger sammen.

Arbeidssted er primært ved vårt hovedkontor på Skøyen. Vi sitter i moderne og åpne lokaler. Det kan også være anledning til å jobbe delvis fra hjemmekontor etter avtale. Hos oss skal det være gøy å komme på jobb! Interessert?

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: Snarest og seinest 15.03.2024

Har du spørsmål om stillingen?

Kontaktperson: Terje Elvsaas, senior kommunikasjonsrådgiver, tlf. 934 80 683, terje.elvsaas@ramboll.no eller Stina Johansen, kommunikasjonssjef, tlf: 916 50 603, stina.johanssen@ramboll.no

Om Rambøll:

Rambøll er et globalt ingeniør-, arkitektur- og konsulentselskap. Vi jobber for bærekraftig endring sammen med våre kunder – det vil si at vi både utfordrer og motiverer til løsninger som gir lavere klimafotavtrykk, legger til rette for sirkulærøkonomi, ivaretar naturmangfold, sosialt mangfold og sikrer gode klimatilpasninger for å nevne noe.

Vi er åpne og nysgjerrige, og tror ulikhet beriker vårt fellesskap og styrker vår evne til å levere både innovasjon og kvalitet. Vi respekterer, omfavner mangfold og inviterer til et inkluderende miljø der medarbeidere kan blomstre og realisere hele sitt potensial

Publisert 16. feb. 2024 13:48 - Sist endret 16. feb. 2024 13:48