English version of this page

C2HO: Hub for kreativ koding i Oslo

C2HO vil etablere et tverrfaglig nettverk for å samle kompetanse og dele ressurser innen kreativ koding.

C2HO Emblem

Om nettverket

Nettverket «C2HO: Creative Computing Hub Oslo» vil:

• Etablere et nettverk av eksperter innen kreative koding
  • Skape en e-infrastruktur med relevante verktøy og ressurser for forskere, lærere og studenter
  • Arrangere regelmessige møter, workshops og kurs for å fremme kontinuerlig kompetanseutvikling
  • Holde offentlige arrangementer der forskere kan knytte seg til UiOs ulike miljøer.

Ideen er å etablere et fysisk-virtuelt «makerspace» på kreativ koding. Dette kan komme forskere og studenter ved UiO til gode ved å dele kompetanse, og etablere nye forsknings- og utdanningssamarbeid på tvers av disipliner og institutter. C2HO kan også brukes til å knytte seg til miljøer av kunstnere og forskere utenfor UiO.

Universitetet i Oslo, hub/node-midler for 2021-23

Varighet