Klaverdagbok 20/21 – urframføring

24 pianister fra Norges musikkhøgskole, 24 klaverstykker av B. Morten Christophersen ved IMV. Gjør unna adventskalenderen på en kveld!

En rekke med bjørtetrærm, et fortau og flere grønne hekker. I bakgrunnen et stor bygg med glassfasade. Foto.

Foto: UiO

Om konserten

Stykkene ble skrevet som en kunstnerisk redningsaksjon under pandemien – de fleste mellom frokost og lunsj på dager som ble ledige etter hvert som andre prosjekter forduftet fra kalenderen.

Gratis entré.

Program

1. Kjære H-dur!, 2. Du kødder ikke med c-moll!, 3. Sarabande, 4. Melodi, 5. Parodi, 6. En skisse til motgift, 7. Ulvetime, 8. Eremitcanon, 9. Mutasjonscanon, 10. Fantasi, 11. Ingen evig hvile, 12. Motorhymne, 13. Snublende a-moll, 14. Svart på hvitt, 15. Tappenstrek for Oslo, 16. Pen musikk, 17. Å lytte til C, 18. Nedstigning, 19. Etter døden, 20. Urolig hvile, 21. Stille sirkus, 22. Melodisk nøste, 23. Ekko av C, 24. Potpurri

Komponist: B. Morten Christophersen

Utøvere

Audun Hvitstein, Simen Østberg, Nadja Trebinjac, Gustavo Reis, Telma Dagestad, Siiri Ylijoki, Erik August Breivik, Kamila Bacheeva, Maria Ayala Ferrer, Harald Ramm Haugland, Martim Almeida, Riikka Lumiaho, Joachim Engeli, Mia Nguyen, Idun Gabrielle Fougner Økland, Leonie Wiegel, Erica Sheng, Hymn Ming Jie Sun, Julius H.F. von Forstner, Jules Boeda, Sigmund Toppe, Jon Svenungsson (m/kollega, gitar).

Arrangør

B. Morten Christophersen, Institutt for musikkvitenskap og Norges musikkhøgskole
Publisert 17. nov. 2023 14:44 - Sist endret 5. des. 2023 08:47