English version of this page

Nyhet i biblioteket: "A production..." av Edward Gordon Craig

Vi er glade for å kunne fortelle at en ny, teaterhistorisk interessant bok har blitt inkludert i bibliotekets samling!

Bildet kan inneholde: produkt, tekstil, utgivelse, kunst, font.

Boken "A production: being thirty-two collotype plates of designs projected or realised for The Pretenders of Henrik Ibsen, and produced at the Royal Theatre, Copenhagen, 1926".

Boken A production: being thirty-two collotype plates of designs projected or realised for The Pretenders of Henrik Ibsen, and produced at the Royal Theatre, Copenhagen, 1926 av den britiske scenografen og teaterteoretikeren Edward Gordon Craig (co.uk) er tilgjengelig for påsyn i biblioteket på Senter for Ibsen-studier.

Førsteutgave

Dette verkets første utgave ble utgitt av Oxford University Press / Humphrey Milford i Oxford & London i 1930. Boken er innbundet og i nær førsteklasses stand, noe som gjør den til et verdifullt tilskudd til vår samling.

Craig og Ibsen

A Production... gir leserne et unikt innblikk i Craigs arbeid og hans bidrag til teaterfeltet, spesielt gjennom hans scenografitegninger og -malerier til oppsetningen av Henrik Ibsens skuespill Kongs-Emnerne i København i 1926. Med trettito kollotyp-trykk av skisser, gir denne boken et visuelt rikt perspektiv på teaterproduksjon fra den tiden.

Enten du er teaterforsker, scenografistudent, eller bare interessert i kunstneriske prosesser, vil A production... være en verdifull ressurs for utforskning og inspirasjon.

Besøk biblioteket vårt i dag (uio.no) for å se denne sjeldne og interessante boken!

Besøk oss

Nyheter i biblioteket

Følg listen over flere nye bøker

Emneord: Craig, Bibliotek, Nyhet