English version of this page

Aktuelle saker

Mange samar, kvener og skogfinnar opplever ei sorg over å ikkje meistra språket som knyter dei til sitt eige folk. Fleire prøver no å ta språket sitt tilbake.

Etter sju år som nestleiar har Unn Røyneland rykt opp som leiar for MultiLing. Ingebjørg Tonne er ny nestleiar. Her fortel duoen om ambisjonane for senteret, om vilkåra for framifrå forsking og om å ta vare på koronaisolerte doktorgradsstudentar.

Forskere på MultiLing har bidratt til Demensomsorg for innvandrere, en ny håndbok for helsepersonell med fokus på hvordan man kan gi personsentrert omsorg for innvandrere med demens.

Mandag denne uken fikk MultiLing veldig hyggelig besøk av en hel gjeng med ungdommer. Ungdommene er elever på Nydalen videregående skole, og de ønsket å besøke MultiLing for å lære mer om emner knyttet til flerspråklighet!

Studentene fylte lokalene til randen da vi i anledning studiestart åpnet den sosio-kognitive laben vår eksklusivt for nye masterstudenter ved instituttet. Det lover godt for den fremtidige flerspråklighetsforskningen!