HFs studiedekan Gunn Enli har startet podkast

Hør første episode av «Undervisningsplikten» i dag. Gjesten er Tone Selboe, professor i allmenn litteraturvitenskap.

KONTORPRAT: Studiedekan Gunn Enli inviterer noen av HFs fagpersoner til kontoret sitt for å prate om undervisningens lyse og mørke sider. Foto: Fillip-André Baarøy

– Det beste er å få møte hvert enkelt menneske og bli kjent med deres engasjement for undervisning, sier studiedekan Gunn Enli.

Denne våren starter hun podkasten «Undervisningsplikten». Hver episode består av en samtale mellom Enli og en spesiell gjest på hennes kontor. Temaet er nettopp undervisning.

Hør første episode her

– Med denne podkasten vil jeg at vi skal dele erfaringer og reflektere over undervisningens lyse og mørke sider, sier Enli.

«Undervisningsplikten» er en podkast for alle ansatte ved HF - men er også relevant for et publikum utenfor fakultetet.

– Podcasten er for alle som har med undervisning å gjøre. Jeg ønsker å treffe alle som er opptatt av høyere utdanning i Norge, enten som ledere, undervisere eller politikere, sier Enli.

Podkastens vignettmusikk ble valgt etter en konkurranse blant studenter ved Institutt for musikkvitenskap. Vinneren ble musikkstudent Joakim S. Fredsvik.

– Alle de innsendte bidragene var av høy kvalitet, men Joakims låt utmerket seg ved å være spesielt fengende, tøff og original, sier Enli.

VIGNETT AV STUDENT: Joakim S. Fredsvik trakk det lengste strået i konkurransen om å lage «Undervisningspliktens» vignettmusikk. Han fikk utdelt diplom og gavekort. Foto: Fillip-André Baarøy

Av Fillip-André Baarøy
Publisert 14. mars 2019 11:00 - Sist endret 28. jan. 2021 14:26