English version of this page

Nominer din kandidat til fakultetsstyret

– Styrearbeid er viktig fordi man kan være med å påvirke veivalgene til fakultetet. Har man saker man brenner for, er dette forumet å fremme dem i.

Tegning av hånd som legger stemmeseddel i gul valgurne på blå bakgrunn

Det sier avtroppende varamedlem Christine Meklenborg Nilsen, som trer ut av styret ved årsskiftet for å overta som instituttleder på Institutt for litteratur, områdestudier og europeiske språk.

Fristen for å nominere kandidater til fakultetsstyret er 9. november. Det skal velges:

• To vararepresentanter for fast vitenskapelig ansatte
  • Nye representanter for studenter
  • Nye representanter for midlertidig vitenskapelig ansatte

Nominer den du mener bør representere deg i styret, enten det er deg selv eller en kollega!

Les om valget og nominasjonsprosessen

Stipendiat Jorunn Simonsen Thingnes har vært representant for de midlertidig vitenskapelig ansatte: – Eg som representant lærte enormt mykje av systemet eg er ein del av, av prosessar og korleis ting heng saman.

Bedre innsikt og forståelse

– Man får bedre innsikt og forståelse for hvordan universitetet styres. Og ikke minst, man treffer nye mennesker fra andre fag og stillingskategorier, og det er i seg selv utviklende og spennende, sier Christine Meklenborg Nilsen.

Valgperioden for fakultetsstyret er fire år for fast vitenskapelig og teknisk-administrativt ansatte. For studenter og midlertidig vitenskapelig ansatte er perioden ett år.

Av Ellen Evju Jahr
Publisert 8. okt. 2020 14:43 - Sist endret 19. nov. 2020 11:35