Endelig har HF passert 40-grensen: Sterk økning i avlagte studiepoeng i 2020

Antall studiepoeng avlagt ved fakultetet har økt fra 37,7 til 40,7 i snitt fra 2019 til 2020. Det er en økning på nesten ti prosent, og viser at innsats gir resultater.

Bilde av Sophus Bugges Hus
Portrett av Gunn Enli
Studiedekan Gunn Enli er strålende fornøyd med den markante oppgangen i studiepoeng på HF. Foto: UiO

Alle instituttene har god framgang, og resultatene viser at vi har hatt mindre frafall en fryktet i Korona-året 2020.

Studentene har fullført og tatt eksamen, noe som gjenspeiles i det gode resultatet.

Studiedekan Gunn Enli er imponert og gratulerer alle undervisere ved HF:

– Det er utrolig gledelig å se at hardt arbeid med å lage gode undervisningsopplegg, selv under vanskelige forhold, gir resultater. Underviserne ved HF er dedikerte og har vist vilje til omstilling. Studentene har holdt ut i dette krevende året, og dette er en virkelig gladnyhet som bør markeres på instituttene!

Av Ellen Evju Jahr
Publisert 19. feb. 2021 16:42 - Sist endret 19. feb. 2021 16:42