Kjetil Rødje blir ny instituttleder på IMK

– Jeg gleder meg til å arbeide for at Institutt for medier og kommunikasjon skal være et spennende og inkluderende miljø hvor ansatte og studenter får rom til å utvikle seg og prøve ut nye ting, sier Rødje som overtar ved årsskiftet.

Portrett av Kjetil Rødje mot bakgrunn av mørk grønn Rhododenron

Kjetil Rødje blir ny instituttleder ved IMK fra 1. januar 2023. (Foto: Ellen Evju Jahr/UiO)

Rødje er i dag undervisningsleder ved Institutt for medier og kommunikasjon (IMK).

– Gjennom vervet som undervisningsleder har jeg blitt godt kjent med studenter og stab ved IMK. Jeg har lært mye om hvilke ressurser vi har og hvilke utfordringer som trykker, sier han.

– Jeg trives godt ved instituttet, og ønsker å bidra til å gjøre det til et enda mer attraktivt studie- og arbeidssted i framtiden.

Om Kjetil Rødje

Kjetil Rødje er Cand. polit. fra UiO i 2002 og tok doktorgraden ved School of Communication ved Simon Fraser University i Canada i 2011. Hans faglige interesser inkluderer film, visuell kultur, affektteori og medieteori.

Rødje leder prosjektet SAMMEN om læring. I prosjektet skal masterstudentene engasjeres i egen læring gjennom å delta i utviklingen av utdanningstilbudet og det akademiske fellesskapet.

Før han ble førstelektor ved IMK i 2017 var han ansatt ved Institut for medier, erkendelse og formidling ved Københavns Universitet.

Av Ellen Evju Jahr
Publisert 13. okt. 2022 10:39 - Sist endret 13. okt. 2022 10:39