Frokost: Kristin Clemet gjester Undervisningsplikten LIVE

Kristin Clemet, Civita-leder og medlem av UiO-styret, møter Gunn Enli i en live-versjon av podkasten Undervisningsplikten. Velkommen til frokost og samtale i Kafé Niels!

Portrett av Gunn Enli med teksten "undervisningsplikten" over og portrett av Kristin Clemet.

Studiedekan Gunn Enli er programleder for podkasten Undervisningsplikten. Hun får besøk av Kristin Clemet.

Foto: UiO og CF-Wesenberg/kolonihaven.no.

Kristin Clemet er daglig leder i tenketanken Civita og en aktiv samfunnsdebattant. Hun er tidligere politiker for Høyre og har vært minister for både utdanning og forskning (2001–2005) og arbeid og administrasjon (1989–1990).

Nå er Clemet eksternt medlem i UiOs universitetsstyre.

I en LIVE-versjon av Undervisningsplikten forteller Clemet om hvordan hun opplever styrearbeidet i UiO. I vår sa hun til Uniforum at hun ikke er tilhenger av åpne styremøter. Her utdyper hun sine perspektiver på åpenhet og universitetsdemokrati, og deler hva hun opplever som UiOs sterkeste fortrinn og største utfordring, både med tanke på forskning og undervisning.

Vi serverer kaffe og croissanter fra kl. 8.30 – samtalen starter kl. 8.45.

Velkommen!

Undervisningsplikten er en podkast for alle som er opptatt av høyere utdanning i Norge. Programleder er Gunn Enli, studiedekan ved Det humanistiske fakultet og professor i medievitenskap.

Lytt i Apple podcasts

Lytt i Spotify