Innkalling til møte 7-2023

Saker til behandling i åpent møte

Ordinære saker

V-SAK1: Utpeking av to medlemmer til å godkjenne og undertegne protokollen

Vedtaksforslag:

Fakultetsstyret vedtar at følgende personer pekes ut til å godkjenne og undertegne protokollen for møtet 15.12.2023:

.... og ....

Orienteringssaker

O-SAK1 Protokoll fra fakultetsstyrets møte 24.11.2023

Ingen kommentarer har kommet inn fra fakultetsstyret.

Vedtakssaker

V-SAK2 Strategiske satsinger 2024 – 28

Forslag til fordeling av strategiske midler til utannings- og forskningssatsinger legges fram for vedtak i fakultetsstyret. Saken legges fram til beslutning i to deler (for å sikre habilitet i beslutningene).

Prosjektsøknadene til forskningssatsinger sendes direkte til styrets medlemmer da de er å anse som unntatt offentlighet på linje med behandling av forskningssøknader ellers. Karoline Opsahl og Rasmus G. Andresen deltar.

Orienteringssaker

O-SAK2 Revisjon og forenkling av retningslinjene for arbeidspliktbestemmelsene

Dekanen har satt ned en arbeidsgruppe som skal se på fakultetets retningslinjer for arbeidpliktregnskap med sikte på revisjon og forenkling. Et mål er å gjøre systemet enklere, mer oversiktlig og mer egnet som redskap til undervisningsplanlegging.

Arbeidsgruppen har jobbet fram en skisse til radikal forenkling, som er blitt presentert for instituttledere, undervisningsledere, administrative ledere og studieledere. Leder for arbeidsgruppen, instituttleder Tor Egil Førland (IFIKK), vil presentere skissen for diskusjon i fakultetsstyret.

O-SAK3 Valg av nye representanter til fakultetsstyret for 2024

Valg av representanter for midlertidige og studenter til fakultetsstyret, om mobilisering og resultater. Magnus Garder Evensen fra valgkomitéen presenterer i møtet.

Ingen saksdokumenter

Saker til behandling i lukket møte

Diskusjonssaker

D-SAK1 Evaluering av styrets arbeid