HF mini fest

Velkommen til HFs første mini festival!

HF mini fest 2023 i rosa på grønn bakgrunn. Illustrasjon

Illustrasjon: Andrea K. Larsen Lauritzen

HF mini fest er en gylden mulighet til å bli kjent med faddergruppen din over god musikk på HFs plen. Vi har samlet en fin gjeng med artister fra HF og UiO som skal være med på å spille semesteret i gang, samtidig er dagens headliner KAMARA noe dere ikke kan gå glipp av.

Program for kvelden

kl. 15.00: Dørene åpner
kl. 17.00: Astronomies
kl. 18.00: AMIRIGHT
kl. 19.00: Ida St. Frank
kl. 20.00: KAMARA
kl. 22.00: Festival slutt

Praktisk informasjon

Det blir servering ved Uglebo, og det er derfor ikke tillatt med medbrakt drikke.

HF mini fest er for faddere og nye studenter ved HF, og dere skal ha fått tildelt et festival armbånd av fadderne deres. Det er viktig at dere har på dere dette båndet.

Spørsmål?

Har du spørsmål angående arrangementet, ta kontakt med fadderne dine.

Hvem er artistene?

KAMARA

Artist og låtskriver KAMARA er en energibombe på scenen, endeløst kreativ i studio og en sitatmaskin når hun stiller opp for radio, podcaster og TV. Bergenseren beskrives som talentfull, energisk, raus, ufiltrert og morsom.

I 2022 har hun blant annet spilt på Bergenfest og Vinjerock og Øyafestivalen hvor publikum og anmeldere (igjen) ble blåst av banen. Variety kalte KAMARA en «rising star» og Rolling Stone Australia «one of the most joyful breakout stars to come out of Norway». De skrev i tillegg at «She makes you impatient for what’s next».

Og det som kom next var KAMARAs første klubbturné, og en svipptur til Island for å spille i utlandet for første gang under Iceland Airwaves i november.

Med «No Hard Feelings EP» følger hun opp kritikerroste «The Long Way Home EP». På låter som «Patterns», «Can’t Get You Out Of My Head», «SPF 3000» og tittelkuttet «No Hard Feelings» synger KAMARA åpent og ærlig om utfordringer og problemer lytterne kjenner seg igjen i, og toucher innom frustrasjonene ved å stå i veien for sin egen lykke, komplisert kjærlighet samt viktigheten med å bruke solfaktor.

KAMARA var Urørtfinalist 2019 og ble nominert til årets nykommer under P3 Gull 2020.  I 2021 mottok hun Musikkforleggerprisen for Årets Gjennombrudd. I 2020 hadde hun en av landets største radiohits med «20 Something», i 2021 med «Carry You Home» og «SPF 3000» er en av årets radiofavoritter. 21. oktober innfridde KAMARA egne og andres ambisjoner med «No Hard Feelings EP», en knallsterk samling låter som viser hennes unike stemme og personlighet.

Astronomies

Astronomies er et band som har vært aktivt siden 2016 og har siden den gang utviklet seg til et band med fire medlemmer. Med fokus på drømmende, atmosfæriske teksturer sammen med punk-infunderte og hardtslående elementer, har de som mål å skape en balanse mellom melodi og energi.

De har blant annet fått anmeldelser hvor de blir omtalt slik:

"Även norska Astronomies fortfarande ännu inte blivit ett namn på allas läppar lär det röra sig om en tidsfråga innan dessa ynglingar hamnar i norges Indie Hall Of Fame (om en sådan existerar?). Och om inte Astronomies är skandinaviens bästa motsvarighet till både Ride och Nothing någonsin säger jag upp mig här och nu.". Fra GAFFA Skandinavias største musikkmedium

"Vokalen kjemper panisk, men dukker så vidt opp, og gir heller et naivt uttrykk i et ellers ganske rotete og beinhardt lydbilde. Tanken er emosjonelle, fine vokalganger som skal mane frem et svar fra gitaren – realiteten er lyden av en innavla bikkje med bakbeina godt planta under hjula til fars John Deere." fra selve Universitas, studentavisa fra Universitetet i Oslo

Dere får komme, og velge hvem dere tror mest på!

AMIRIGHT

AMIRIGHT er et nyoppstartet pop-prosjekt. Prosjektet ble til høsten 2021 da vennegjengen møttes på Norges Musikkhøgskole. De fant fort ut at de ville skrive musikk sammen og har siden da skrevet en katalog med låter som bare venter på å treffe folkets ører!

Musikken kan beskrives som et møte mellom den soniske estetikken fra 70-tallets funk og dagens indie-pop scene. De henter også mye av inspirasjonen til musikken fra Laurel Canyon-scenen i California på 60- og 70-tallet, og mikser det sømløst med nyere inspirasjon fra artister som Susanne Sundfør, Amason og Madison Cunningham. De skal spille inn sin første EP i Athletic Sound i september, og slippe ny musikk i 2024.

Bandet består av:
Aagot Olivia Wilse - Vokal, Gitar
Benjamin Haavelsrud - Gitar
Henning Lillehaug - Trommer
Torjus Klykken - Bass
Sander Kolstad - Keys, Synth

Ida St. Frank

Ida St. Frank har en egen evne til å treffe melankolien i deg fra første tone. Lydbildet springer seg fra Dido på tidlig 2000-tall til Billie Eilish’ mystiske mørke toner, og gjør det hele i et smart og dynamisk poplandskap, med innspill fra rnb og hip hop på produksjonssiden. Dark pop er underbyggende deres univers.

De sist fem årene har Ida jobbet som produsent bl.a. i Pan Media og gjort musikkvideoer for noen av Norges største artister. Samtidig har de alltid visst at hun selv skal gjøre musikk, hun måtte bare finne ut av et par ting først, som kunne gi henne rom og selvtillit til å satse.

Deres debut var live-videoen «All I Want» - Kodaline våren 2022 som fikk omtale i ballade.no og høsten 2022 var hennes singledebut "Where Do We Go" som fikk editorial på Spotify i "Slow Down». Denne våren er de klar for ny musikk som setter landskapet for deres debut EP våren 2024.

Publisert 16. juni 2023 16:27 - Sist endret 6. sep. 2023 16:13