Kompetanse-workshop for masterstudenter

Hva kan du tilby en arbeidsgiver? Det bør du vite før du setter opp CV, skriver søknad, og finner ut hvilke jobber du vil søke på. Bli med på kurs, så hjelper vi deg i gang!

Illustrasjonsbilde til Jobbklar, HF

Foto: GettyImages

På denne workshopen hjelper vi deg i gang med forberedelsene til arbeidslivet.

Hva lærer du

Du lærer mer om hvordan du kan sette ord på egne personlige egenskaper, ferdigheter, kunnskaper og resultater.

Vi besvarer spørsmål som:

• Hvorfor er det lurt å være bevisst på hva jeg kan?
  • Hvordan går jeg frem for å bli mer klar over min kompetanse?
  • Hvordan kan jeg formidle min kompetanse på en måte som gjør at arbeidsgiver ønsker å ansette meg?

Hvordan foregår workshopen

Workshopen er interaktiv, og består av mye praktisk jobbing der vi løser oppgaver i par, mindre grupper og individuelt. Oppgavene vil bidra til at du blir mer klar over dine ferdigheter, kunnskaper, egenskaper og motivasjon.

Hvorfor burde du melde deg på

Bevissthet rundt dine ferdigheter og kompetanse er svært nyttig for å sette opp en god CV og søknad, og for å argumentere godt på et jobbintervju.

Å ha kunnskap om hvem du er som arbeidssøker mens du enda er student hjelper deg å bygge CVen din bevisst: hvordan ser den ut nå, og hva kan du fylle på med for å bli enda mer attraktiv i bransjen du ønsker å jobbe i?

Hør hvorfor Karoline fra Karrieresenteret anbefaler deg å delta:

Påmelding

Kurset varer i 2 timer. Det er et begrenset antall plasser og påmeldingen er bindende.

Meld deg på her (nettskjema)

Nysgjerrig på karrieremuligheter for HF-studenter?

Karrieresidene kan du lese mer om bransjene HF-studenter gjerne jobber i, og hva som er lurt å gjøre underveis i studiene for å bli jobbklar.

Les karriereintervjuer med tidligere HF-studenter. Finn ut hvor brede jobbmuligheter en HFer har, og få gode tips til hva du som student kan gjøre for å få jobb i ulike bransjer.

Karrieresenteret ved UiO
Publisert 16. jan. 2023 11:04 - Sist endret 20. juni 2023 13:10