Har du lyst til å jobbe som forskningsassistent innenfor språkutvikling?

Forskningsassistentene er ansvarlige for rekruttering av deltakere og gjennomføring av datainnsamling i språklaben, og i barnehager og skoler.  Søknadsfrist 3. desember.

fire barn løper etter hverandre på grønt gress, blå himmel

Foto: COLOURBOX

Utlysningstekst

Vi søker forskningsassistenter til å gjennomføre språkeksperimenter med barn i alderen 2-8 år til DEVCOM-prosjektet. Stillingen starter i januar 2024.

Vi er interessert i hvordan barn lærer seg å tolke ikke-bokstavelig språkbruk, for eksempel ironi og metaforer. Vi forsker på dette ved å gjennomføre språkoppgaver med barn som deltakere på språklaboratoriet ved UiO og på museer og i barnehager/skoler i Oslo-området. Noen av oppgavene involverer bruk av blikksporingsteknologi. Deltakerne våre er barn som følger en typisk utvikling og barn med autisme.

Stillingsbeskrivelse

Forskningsassistentene hos oss er ansvarlige for rekruttering av deltakere og gjennomføring av datainnsamling i språklaben, og i barnehager og skoler. Andre oppgaver innebærer koding og prosessering av data. Arbeidstiden er fleksibel og lar seg godt kombinere med studier. Datainnsamlingen foregår både på dagtid i åpningstidene til skoler og barnehager, og i helger i språklaben eller museer. Noe helgejobbing må derfor regnes med.

Vi ser etter forskningsassistenter som ønsker å lære mer om hvordan forskning foregår, og som har erfaring med arbeid/interaksjon med barn i den aktuelle aldersgruppen.

Stillingen passer godt for studenter som tar en bachelor i lingvistikk, psykologi, pedagogikk, filosofi eller andre relaterte fagområder.

Det er en 20% stilling, med noe fleksibilitet i hvordan timene fordeles.

Lønnstrinn: 38 for studenter uten bachelorgrad, 44 for studenter med fullført bachelorgrad.

Er du interessert? Søk gjennom dette skjemaet: https://nettskjema.no/a/304604.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt: emmakm@uio.no

Publisert 20. nov. 2023 16:37 - Sist endret 20. nov. 2023 16:37