Det humanistiske fakultet søker engasjerte studenter til ledige stillinger

Er du student på fulltid med 40 studiepoeng eller mer i tysk, fransk, spansk, nordisk eller Midtøsten-studier fra HF? Kan du formidle faget ditt på en spennende og engasjert måte til elever i VGS? Søk jobb som skolebesøker og få muligheten til å bli del av et hyggelig team denne høsten!

Folk som sitter i trapp ute, sommer, bygg i bakgrunnen

Sophus Bugges hus på Blindern, UiO

Vi ønsker deg som er

• fulltidsstudent ved HF
  • glad i å formidle muntlig
  • trygg på det faglige
  • engasjert i studiene
  • har minst 40 studiepoeng fra Det humanistiske fakultet i et av følgende fag:
    • nordisk
    • tysk/fransk/spansk
    • Midtøsten-studier (med arabisk/persisk/tyrkisk)

Personlig egnethet hos søkere til skolebesøksordningen vil bli vektlagt.

Skolebesøksordningen ved HF

Vi er fem studenter på bachelor og master-nivå og en koordinator som jobber sammen om å nå ut til elever i videregående skoler med informasjon om studier ved Det humanistiske fakultet ved UiO. Til høsten søker vi å utvide teamet med nye skolebesøkere fra flere språkfag ved HF. En skolebesøker skal:

• gjennomføre fysiske og digitale besøk til skoler i høst- og vårsemesteret
  • lage og presentere faglige smakebiter fra eget studie som på en passende måte gir VGS-elever et innblikk i faget
  • formidle forskjellige sider ved studentlivet på en realistisk måte
  • formidle karrieremulighetene man har som HF-student
  • bidra til formidling i sosiale medier
  • representere HF på Åpen Dag
  • gjøre andre oppdrag knyttet til rekruttering ved fakultetet

Arbeidsmengde og omfang

Arbeidsmengden er ikke forhåndsbestemt. Arbeidet er fleksibelt, og du må ha mulighet til å sette av maksimalt 30 timer i måneden til jobben. Grundig opplæring bestående av møter, kurs og selvstendig arbeid starter i september 2024.

Oppdragene starter sannsynligvis i slutten av oktober eller i begynnelsen av november 2024, og varer til og med april 2025. Vi ønsker gjerne skolebesøkere som kan jobbe i flere år.

Lønn

Vi tilbyr lønnstrinn 40 for bachelorstudenter, og lønnstrinn 43 for masterstudenter. Dette er en stilling som konsulent (SKO 1065).

Er dette noe for deg? Send CV og en kort søknadstekst til sara.holmer@hf.uio.no innen 20.august 2024. Aktuelle kandidater kalles inn til intervju.

Emneord: studentjobb, skolebesøker, HF
Publisert 24. juni 2024 13:32 - Sist endret 25. juni 2024 17:27