«Hack the Waste» i Belgia - mars 2022

I mars 2022 deltok fire studenter fra HF på en case-konkurranse ved University College Leuven-Limburg i Belgia. Case med tittelen «Hack the waste - Finn en løsning på det globale avfallsproblemet».

Bildet kan inneholde: datamaskin, bord, personlig datamaskin, laptop, skrivebord.

Arrangementet var en såkalt 'hackaton' en hybrid 24-timers case-konkurranse med fysisk deltagelse på campus i Leuven med de norske, danske og belgiske studentene. I tillegg var det online deltagelse med studentgrupper fra Nederland, Sør-Afrika, Kroatia, Serbia, Slovenia, Latvia og Brasil.

De fire norske HF-studentene var fra religionsvitenskap, idéhistorie, historie og politisk kommunikasjon.

Hvis du vil lese mer om casekonkurransen, sjekk ut denne artikkelen fra den belgiske avisen HLN (ekstern nettside på nederlandsk)

Publisert 31. aug. 2022 11:51 - Sist endret 31. aug. 2022 11:57