Medier og kommunikasjon: praksis på bachelor

Som student på bachelorprogrammet i medier og kommunikasjon kan du velge praksisplass og prosjektarbeid som avsluttende del av bachelorgraden.

Mediestudenter i arbeidslivet: praksisplass og prosjektarbeid

Praksisemnet tas i siste semester av bachelorgraden og praksisoppholdet varer i 6-8 uker i mars/april, og du søker opptak til emnet MEVIT3811: Mediestudenter i arbeidslivet: praksisplass og prosjektarbeid. Med opptak til emnet hospiterer du i en mediebedrift eller annen arbeidsplass og utfører relevante arbeidsoppgaver hvor du får brukt dine kunnskaper og ferdigheter som medieviter.

I tillegg til praksisoppholdet skal du følge obligatorisk undervisning og skrive en prosjektoppgaveoppgave knyttet til arbeidet i praksisperioden sett i forhold til medievitenskapelig teori og analyse.

Emnet er kun åpent for studenter med opptak på bachelorprogrammet i medier og kommunikasjon.

Hvor har tidligere studenter hatt praksis?

  • Aftenposten
  • Aker-Solutions
  • Burson-Marsteller
  • Dagbladet
  • EMI Music
  • Film fra Sør
  • HP Norge
  • Kommunal- og moderniserings-departementet
  • Kulturbyrået Mesén
  • Kulturdepartementet
  • Kulturetaten i Oslo kommune
  • Medieoperatørene
  • Miljøverndepartementet
  • Nasjonalmuseet
  • Norges snowboardforbund
  • NRK analyse
  • Posten Norge
  • Retriever
  • Storebrand
  • Sykehjemsetaten
  • Telenor
  • TV Norge / SBS Discovery
  • Ultimafestivalen
  • Universitetsforlaget
  • Varde Consulting
  • VG Nett
  • Wimp Music / TIDAL
  • Zenitel

Praksisbloggen

Her kan du lese om praksisstudentenes faglige bakgrunn, arbeidsoppgaver og ansvarsområder, og erfaringer om hva de har gjort og lært i praksis.

Hvorfor velge et praksisemne?

Du får:

  • relevant arbeidserfaring
  • nettverk
  • innsikt i arbeidslivets krav
  • mulighet til å teste en aktuell arbeidsplass

 

 

  • innsikt i konkrete arbeidsoppgaver
  • mulighet til å teste fagkunnskapen din i praksis
  • et viktig punkt på CVen