Innkalling til instituttstyremøte 14.februar 2017

Det innkalles med dette til instituttstyremøte tirsdag 14. februar kl. 12.30–13.45 i Professorboligen.

Medlemmer som ikke kan møte, bes selv innkalle vara.

Saker til behandling i åpent møte

V-SAK 1: Godkjenning av innkalling og dagsorden

Vedtaksforslag:

• Instituttstyret godkjenner innkalling og dagsorden.

V-SAK 2: Godkjenning av protokoll fra forrige møte

Orienteringssaker

O-SAK 1: Nytt fra forskningen ved ILN

O-SAK 2: Nytt fra undervisningen ved ILN

O-SAK 3: Nytt fra studentene ved ILN

V-SAK 3: Årsmelding for MultiLing 2016 - Senter for flerspråklighet

Vedtaksforslag:

• Instituttstyret vedtar årsmelding for MultiLing - Senter for flerspråklighet 2016

V-SAK 4: Utlysning av en doktorgradsstipendiatstilling på NFR-prosjektet Myter om språk i middelalderen

Vedtaksforslag:

• Instituttstyret godkjenner det fremlagte forslaget til utlysningstekst for stipendiatstilling på prosjektet «Myter om språk i middelalderen». Instituttstyret gir prosjektleder fullmakt til å utarbeide en engelsk utlysningstekst som kan brukes til kunngjøring internasjonalt.

V-SAK 5: Utlysning av en postdoktorstilling på NFR-prosjektet Myter om språk i middelalderen

Vedtaksforslag:

• Instituttstyret godkjenner det fremlagte forslaget til utlysningstekst for postdoktorstilling på prosjektet «Myter om språk i middelalderen», og oversender forslaget til fakultetets tilsettingsutvalg for vedtak om kunngjøring. Instituttstyret gir prosjektleder fullmakt til å utarbeide en engelsk utlysningstekst som kan brukes til kunngjøring internasjonalt.

V-SAK 6: Utlysning av en doktorgradsstipendiatstilling på NFR-prosjektet Bokstavar mellom runer og manuskript

Vedtaksforslag:

• Instituttstyret godkjenner det fremlagte forslaget til utlysningstekst for stipendiatstilling på prosjektet «Bokstavar mellom runer og manuskript».

Saker til behandling i lukket møte

Ordinære saker

V-SAK 7: Innstilling til 2 førsteamanuensisstillinger i nordisk litteratur ved Institutt for lingvistiske og nordiske studier (UNNTATT OFFENTLIGHET IHT § 25)

Kunngjøring og utvidet søkerliste