Saker til behandling i åpent møte
Ordinære saker
V-SAK 1: Godkjenning av innkalling og dagsorden
Vedtaksforslag:
- Instituttstyret godkjenner innkalling og dagsorden.
V-SAK 2: Godkjenning av protokoll fra forrige møte
Vedtaksforslag:
- Instituttstyret godkjenner protokollen fra instituttstyremøte 06.12.21
Orienteringssaker
O-SAK 1: Nytt fra forskningen ved ILN
Muntlig orientering
O-SAK 2: Nytt fra undervisningen ved ILN
Muntlig orientering
O-SAK 3: Nytt fra studentene ved ILN
Muntlig orientering
O-SAK 4: Pågående ansettelsesprosesser ved ILN
Vedlegg:
- Nettside med oversikt over pågående ansettelsesprosesser
O-SAK 5: Kunngjøring av stilling som senioringeniør (SKO 1181) ved Sosiokognitiv lab
Vedlegg:
- Utkast til kunngøringstekst
Diskusjonssaker
D-SAK 1: Årsplan 2022 for ILN
Vedlegg:
- Fremleggsnotat av 07.02.22 fra instituttleder
- Utkast til årsplan for ILN
D-SAK 2: Økonomisk langtidsprognose for ILN 2022-2026
Vedlegg:
- Fremleggsnotat av 07.02.22 fra instituttleder
- Prognosenotat av 31.01.22
- Kort presentasjon av HFs fordelingsmodell
Ordinære saker
V-SAK 3: Årsmelding 2021 for MultiLing Senter for flerspråklighet (SFF)
Vedlegg:
- Fremleggsnotat av 07.02.22 fra senterleder på MultiLing
- Utkast til MultiLing Annual Report 2021 – Center for MultiLingualism in Society across the Lifespan, 04.02.2022
- Sentre for fremragende forskning, krav og retningslinjer, Norges Forskningsråd, 28. februar 2011
- MultiLings årsmeldinger 2013-2020 er tilgjengelige på senterets nettsider
Vedtaksforslag:
- Instituttstyret vedtar årsmelding for MultiLing - Senter for flerspråklighet, 2021.
Saker til behandling i lukket møte
V-SAK 4: Ansettelse i en stipendiatstilling (SKO 1017) tilknyttet det NordForsk-finansierte forskningsprosjektet «Technology-Enhanced Foreign and Second-Language Learning of Nordic Languages» (TEFLON) ved Senter for flerspråklighet - MultiLing (UNNTATT OFFENTLIGHET iht. §25)
V-SAK 5: Forenklet innstilling til forskerstilling (SKO 1109) (20% stilling) ved kallelse, tilknyttet prosjektet «Better attention, better communication? How ADHD and multilingualism influence children’s pragmatic development» ved Senter for flerspråklighet - MultiLing (UNNTATT OFFENTLIGHET IHT §25)