Protokoll fra instituttstyremøte 21. april 2020

Tilstede: Eiri Elvestad (styreleder), Marika Lüders (FVA), Jon Inge Faldalen (FVA), Christina Archetti (FVA), Vilde Schanke Sundet (MVA), Bjørnar Hjulstad (TAA), Kari Steen-Johnsen (ekstern), Kayla Marie Holderbein (studentrepresentant), Johannes Langlo (studentrepresentant), Bjørnar Hjulstad (teknisk adm. ansatte), Stine Dalsøren (sekretær)

Forfall:  Eli Skogerbø

Saker til behandling i åpent møte


Ordinære saker

Sak 8/20: Utpeking av to medlemmer til å godkjenne og undertegne protokollen for dagens styremøte

Vilde Schanke og Bjørnar Hjulstad godkjente protokollen.

Sak 9/20: Protokoll fra instituttstyrets møte 4. februar 2020

Saksdokumenter: Protokoll fra instituttstyremøte 4. februar 2020
Vedtak: Instituttstyret godkjenner protokollen.

Orienteringssaker

Sak 10/20:  Orientering fra ledelsen

- Coronasituasjonen

Ledelsen orienterte om status for Covid-19 på IMK og om status for digital undervisning. Økonomisk sett fører situasjonen til et lavere forbruk på mange budsjettposter på grunn av avlyste reiser, seminarer og konferanser. Samtidig vil det tilkomme kostnader på bakgrunn av enkelte forlengelser av midlertidige stillinger og behov for støtte til undervisning.

Styret brakte opp behovet for teknisk støtte til digital undervisning og det å vurdere de mer langsiktige scenarione og konsekvensene av Corona for IMK. Ledelsen vil kontinuerlig følge opp Coronasituasjonen og også holde styret informert på videre møter.

- Andre saker

Insituttleder informerte videre om at resultatene og videre oppfølging fra ARK-undersøkelsen er utsatt til høsten 2020. Også strategi 2030-prosessen vil påbegynnes noe senere enn antatt..  Det ble kort informert om SFF-søknadsprosessen hvor Staksrud søker fra IMK. Status for PhD ansettelsene er at søknadsfristen ble forlenget på grunn av Corona, men prosessen er påbegynt, totalt 82 søkere. Ansettelseskomiteen består av Liv Hausken, Kjetil Rødje, Rune Nilsen og Stine Dalsøren (sekretær), mens Eiri Elvestad deltar under intervjuene. Også strategi 2030-prosessen vil påbegynnes noe senere enn antatt.

Status og resultater for 2019 kommer man tilbake til så snart man har fått resultatrapporter for fjoråret.

 

Sak 11/20: Orientering fra studentene

Spørsmål om hvordan bruke tilbakemeldinger fra studentene i digital undervisning. Forslag om å feks ta i bruk studentpaneler.

Diskusjonssaker

Sak 12/20: Midlertidige ansattes rolle i utvikling av søknader

Saksdokument: Midlertidige ansattes rolle i søknadsutvikling

Styret støtter en avklaring av midlertidiges rolle og er i utgangspunktet positive til notatet. Men det oppstår noe uklarhet i tolkningen av rollefordeling mellom midlertidige ansatte og faste ansatte, og om hvorvidt en midlertidig ansatt også kan være prosjektleder.

Ledelsen tar dette til etterretning og vil revidere formuleringen.

 

Eventuelt

Ingen saker

 

 

Publisert 1. juni 2020 12:13 - Sist endret 23. jan. 2024 13:43