Hele HFs lesesirkel: «De kaller meg ulven» av Zeshan Shakar

Bli med på en uformell lesesirkel hvor du kan diskutere og dele din opplevelse av boka med andre. Ingeborg Volan og Erlend Sørskaar fra De norske Bokklubbene leder seansen.

En kollasje med et bokomslag med teksten: Zeshan Shakar, de kaller meg ulven. Til høyre et fotografi av en ung mann med mørkt hår som ser rett frem.

ÅRETS HELE HF LESER-BOK: «De kaller meg ulven» av Zeshan Shakar. Foto: Gyldendal/Erika Hebbert

HF er et fakultet der lesing står sentralt, og mange av oss er glade i å lese og å snakke om litteratur. Med «Hele HF leser» ønsker vi å fremme leseglede, og å skape et fellesskap rundt en bok. Årets bok er «De kaller meg ulven» av Zeshan Shakar.

7. september vil vi samle studenter som ønsker å snakke om og dele sin opplevelse av boka. Lesesirkelen ledes av direktør Ingeborg Volan og redaktør Erlend Sørskaar fra De norske Bokklubbene.

Målet er å få til en uformell og inkluderende samtale hvor deltakerne kan utveksle sine erfaringer. Kanskje dukker det opp nye perspektiver ved boka du ikke har tenkt på?

Meld deg på her

Har du allerede lest «De kaller med ulven»? Noter datoen, ta med boka og kom! Har du ikke lest den? Hent et eksemplar i HF-studieinfo, 1. etasje i Niels Treschows hus

Det serveres wraps og drikke.

Velkommen til lesefest!

Forberedelser til lesesirkelen

Under finner du noen kjøreregler og refleksjonsspørsmål som kan være greie å tenke på mens du leser og ta med deg inn i lesesirkelen. Disse er utarbeidet av Ingeborg Volan fra De Norske bokklubbene.

Kjøreregler for en god lesesirkel

1. Det finnes ingen fasit. Din tolkning av boka og hva som skjer i den, er minst like god som noen annens. Ikke vær redd for å si det du mener.
  2. Vær åpen og respektfull når noen deler sin inntrykk og oppfatninger.
  3. Det er helt greit å ikke ha lyst til å si noe. Men det blir en ganske kjedelig lesesirkel hvis ingen mener noe som helst. Så hvis du har en tanke - del den med oss andre!

Om Hele HF leser

«Hele HF leser» er et leseprosjekt for førsteårsstudentene. Studentene får i år boken «De kaller meg ulven» av Zeshan Shakar. Målet er å fremme leseglede, og å skape et fellesskap rundt en bok.

Lesesirkelen er det andre av tre arrangementer i høst. Den 31. august er det bokbad med Zeshan Shakar i Niels kaffebar, og 14. september kan du bli med på en drømmedag hos forlaget Gyldendal.

Publisert 11. aug. 2023 11:28 - Sist endret 5. juni 2024 07:40