Innkalling til møte i instituttstyret onsdag 11. april 2018 kl. 14:15

Møtet finner sted i håndbiblioteket, rom 534, 5. etasje i Niels Treschows hus.

Til dagsorden:

Orienteringssaker:

O-Sak A: Protokoll fra instituttstyremøtet 7. februar 2018
Se protokoll fra møtet 7. februar 2018 her.

O-Sak B: Status for utlyste stillinger

• Førsteamanuensis i arkeologi (steinalder). Ved utvidet søknadsfrist hadde det meldt seg 26 søkere. Den sakkyndig komiteen har levert sin vurdering. Prøveforelesninger og intervjuer er planlagt i uke 16.
  • Professorat i klima- og miljøhistorie. Ved søknadsfristen hadde det meldt seg 19 søkere. Den sakkyndig komiteen har levert sin vurdering. Prøveforelesninger og intervjuer er planlagt i uke 14 og 17.
  • Forskerstilling knyttet til Statoils historie er lyst ut med søknadsfrist 15.2.2018. Det kom inn fire søknader. Intervju er planlagt i uke 14.
  • Ph.d.-stilling knyttet til Patrick Bernards prosjekt «Towards a Global History of World War II» er lyst ut med søknadsfrist 1.3.2018. 13 søkere har meldt seg. Det er nedsatt en komité bestående av Patrick Bernard, Sunniva og Steinar A. Sæther, alle ved IAKH.

O-Sak C: Stillingsplan
Saksdokumenter:
Godkjent stillingsplan

O-Sak D: Øvrige orienteringssaker

Til behandling i åpent møte:

Sak 06/18: Utpeking av to medlemmer til å godkjenne og undertegne protokollen
Forslag til Vedtak:
Instituttstyret vedtar at følgende personer pekes ut til å godkjenne og undertegne protokollen for møtet 11. april 2018: ……………………………… og ………………... .

Sak 07/18: Årsrapport og regnskap
Saksdokumenter:
Fremleggsnotat av 27.3.2018 fra instituttleder til instituttstyret
Utkast til årsrapport og regnskap
Årsrapport for Norgeshistorie.no

Forslag til vedtak:
Instituttstyret godkjenner den fremlagte Årsrapport 2017 med regnskap per 31.12.2017.

Til behandling i lukket møte:

Sak 08/18: Ansettelse av leder for forskerskolen Dialogues with the Past
Fremleggsnotat av 16.2.2018 fra instituttleder til instituttstyret

Forslag til Vedtak:
Instituttstyret godkjenner forslag til ansettelse og sender det videre til fakultetets tilsettingsutvalg for vitenskapelige stillinger.

Sak 09/18 Innstilling til stilling som forsker tilknyttet prosjektet Statoils historie 1972-2022
Fremleggsnotat av 4.4.2018 fra instituttleder til instituttstyret
Kunngjøring
Innstillingskomiteens forslag til innstilling
Utvidet søkerliste
CV og publikasjonslister for de innstilte

Forslag til Vedtak:
Instituttstyret godkjenner forslaget til innstilling og sender den videre til fakultetets tilsettingsutvalg for vitenskapelige stillinger.

Sak 10/18 Innstilling til stilling som doktorgradsstipendiat i moderne europeisk historie
Fremleggsnotat av 4.4.2018 fra instituttleder til instituttstyret
Kunngjøring