20. møte om norsk språk (MONS 20)

Universitetet i Oslo ønsker velkommen til MONS 20.

Hvit skrift på sort bakgrunn: MONS. Logo.

Foto: MONS

Om konferansen

MONS er den største konferansen for utforskning av norske språk og det viktigste forumet for utveksling av resultat, ideer og synspunkt knytta til forskning på norske språk uavhengig av særdisiplin og teoretisk retning.

Konferansen har blitt holdt annethvert år siden 1985 og vender seg til forskere og masterstudenter.

MONS20 finner sted på Blindern 27.–29. november 2024 (tidsrom: lunsj onsdag–lunsj fredag).

Plenarforedrag

Det vil bli avholdt tre plenarforedrag på konferansen:

Dugnadsgrupper

Det blir arrangert fire dugnadsgrupper på MONS 20. Innsending av sammendrag skjer via EasyChair. Du kan se beskrivelse av gruppene ved å trykke på lenkene nedenfor.

Viktige datoer

• Frist for innsending av sammendrag til foredrag (inkludert foredrag i dugnadsgrupper):  7. juni    Ny frist: 17. juni
  • Alle som er tatt ut i streik, får utsatt frist for innsending av sammendrag til fem dager etter streikens slutt. Hvis streiken blir langvarig, tas en ny beslutning i uke 33.

• Tilbakemelding på sammendrag gis i uke 34.

• Påmeldingsfrist: 15. september

Innsending av sammendrag

• lengde: maks 400 ord (referanser, tabeller og figurer kan komme i tillegg)
  • språk: norsk, dansk, svensk
  • 3 nøkkelord
  • sammendrag er anonyme
  • sendes via EasyChair, her

Frist for innsending av sammendrag til både hovedprogrammet og dugnadsgruppene er 7. juni. Ny frist: 17. juni.

Konferansen er åpen for alle bidrag som tar opp norske språk og norske språkforhold. Innsending av sammendrag vil skje via EasyChair, her.

Vær oppmerksom på at 'Title and Abstract' må fylles ut på EasyChair-siden. Siden gir deg også muligheten til å laste opp sammendraget ditt som pdf, og vi anbefaler at du også gjør dette.

Du vil også bli bedt om å krysse av for om du vil sende inn sammendrag til en dugnadsgruppe eller til hovedprogrammet. Kryss av for både dugnadsgruppe og hovedprogram hvis du ønsker at sammendraget skal vurderes for hovedprogrammet dersom det ikke er plass til det i dugnadsgruppa du i utgangspunktet ønsker å delta i.

Program

Her vil du finne program og sammendrag til konferansen. Programmet oppdateres fortløpende.

Påmelding og betaling

Deltagelsen på konferansen er gratis (ingen konferanseavgift). Konferansemiddag og lunsj kommer i tillegg med egen påmelding.

Siden oppdateres fortløpende.

Praktisk informasjon