Innkalling til møte 3-2023

Lunsj serveres etter møtet, kl. 13:00-14:00

Saker til behandling i åpent møte

Ordinære saker

V-SAK1: Utpeking av to medlemmer til å godkjenne og undertegne protokollen

Vedtaksforslag:

Fakultetsstyret vedtar at følgende personer pekes ut til å godkjenne og undertegne protokollen for 09.06.2023:

____________________ og _____________________

Orienteringssaker

O-SAK1 Protokoll fra fakultetsstyrets møte 21.04.2023

O-SAK2 Virksomhetsrapportering T1 2023

Fakultetets økonomirapport og ledelsesvurdering for 1. tertial legges frem til orientering for fakultetsstyret.

O-SAK3 Handlingsplan for likestilling og mangfold

Handlingsplanen skal revideres og fakultetsstyret får presentert en oversikt over status på oppfølging av handlingsplanen for likestilling og mangfold. Dekanen vil redegjøre for videre prosess.

O-SAK4  Handlingsplanen for forskerutdanningen - løypemelding

Prodekan Mathilde Skoie gir en muntlig orientering om arbeidet til fakultetsstyret.

Diskusjonssaker

D-SAK1 Forslag til finansiering av Senter for Ibsen-studier

Forslag til finansiering av Senter for Ibsen-studier legges fram til diskusjon i fakultetsstyret.

D-SAK2  Forslag til fordeling 2024

Forslaget til fordeling for Det humanistiske fakultet for 2024 legges fram til diskusjon i fakultetsstyret.

Vedtakssaker

V-SAK2 Strategiske satsinger

Strategiske satsinger 2024-28 skal etterfølge fakultetets faglige prioriteringer (FPIII, 2019-23) og er et viktig virkemiddel for å nå målene i HFs strategi 2030. Fakultetsstyret skal vedta fordeling og økonomiske rammer for de ulike delene av strategiske satsinger 2024-28, samt utlysningene av midler til utdanningssatsinger og forskningssatsinger.

Vedtaksforslag:
    Fakultetsstyret vedtar de økonomiske rammene for de ulike delene i strategiske satsinger, med den tentative budsjettfordelingen. Dekanen gis fullmakt til å fordele midler til fellestiltak.
    Fakultetsstyret vedtar utlysning av midler til utdanningssatsinger og utlysning av midler til forskningssatsinger med eventuelle endringer som fremkommer i møtet.

Saksdokumenter:

Saker til behandling i lukket møte

Ingen saker

Eventuelt